قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/07/14 17:01 | کد خبر : 2879
از فوتبال و فوتسال تا والیبال …

تیم‌های سونگون همه در وضعیت نارنجی

پرافتخارترین باشگاه همین چند سال اخیر ورزش آذربایجان اینک در چند رشته تیمی حال خوبی ندارد .

مس سونگون,لیگ دسته یک,لیگ دسته یک والیبال,لیگ برتر فوتسال,

به گزارش"ورزش آذربایجان"، فوتبال، فوتسال و والیبال، رشته‌های تیمی تحت نظر باشگاه مس سونگون در سال ۱۴۰۳ هستند که تا به اینجای فصل هیچ کدام در حد کسب جام ظاهر نشده اند.

باشگاه مس سونگون در یک دهه اخیر با قهرمانی های متوالی تیم فوتسالش در لیگ برتر یکه تازی می کرد به طوری که قهرمانی در لیگ برتر فوتسال برای این تیم امری تکراری و عادی تلقی می‌شد و این تیم علاوه بر قهرمانی آسیا در صدد موفقیت در جام باشگاه های جهان بود. اما این تیم در فصل جاری پرنوسان ظاهر شده است و تا هفته ششم با کسب ۱۴ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار گرفته است.با این حال شرایط به گونه‌ای ایجاد شده که یک تزلزل توسط لاله‌های نارنجی باعث افزایش اختلاف امتیاز با بالانشینان جدول می‌شود؛ مثل سال قبل که آنها دوم شدند اما با ۱۹ امتیاز کمتر از تیم دوم.

همزمان با شرایط فوتسال، والیبال مس نیز خیلی دیر تشکیل تیم داد و مطابق این اتفاق چنانچه قابل پیش بینی بود سرنوشت این تیم بیشتر با جنگ برای بقا گره خورده است. همان طور که هفته گذشته دیدیم این تیم در مقابل تیم های قدر و قوی پرنوسان ظاهر می شود. تنها روزنه امید والیبال مس تفکرات حرفه‌ای محمد عمده غیاثی است؛ البته این تفکرات همانند فصل گذشته قطعا تا حدی به کمک تیم می‌آید اما در شرایط سخت و سرنوشت ساز دیگر جوابگو نخواهد بود. این تیم تا هفته چهارم لیگ دسته یک والیبال و از گروه اول با کسب ۷ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و متأسفانه شانس صعودش برای لیگ برتر اندک است.

اما بدترین شرایط را در بین تیم های باشگاه مس سونگون، تیم فوتبال دارد. این تیم با کسب ۵ امتیاز در رتبه چهاردهم لیگ دسته یک قرار دارد. این تیم علاوه بر این که مدعی صعود به لیگ برتر نیست حتی در میانه های جدول نیز قرار ندارد و تا به اینجای فصل به عنوان یکی از تیم های مدعی سقوط به لیگ دسته دو شناخته می‌شود.

با این حال مشخص نیست مدیران مس سونگون که این باشگاه پس از تراکتور به‌عنوان بزرگترین تیم در شمالغرب شناخته می‌شود چه زمانی به این وضعیت بغرنج باشگاه‌ و تلنگر جامعه ورزش آذربایجان پاسخگو خواهند بود.
خواسته اهالی ورزش آذربایجان از مجموعه باشگاه مس سونگون این است که به داشته های موجود ارج نهند و این باشگاه را محلی برای آزمون و خطای خود نکنند.

کد خبر 2879


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید