قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/13 16:30 | کد خبر : 2171
از ناداوری تا مجازی بازی بی مورد...

گل به خودی ورزشکاران آذربایجان در المپیک!

دلایل روحی روانی تاثیر بسزایی بر عملکرد ورزشکاران آذربایجان در المپیک پاریس داشت.

المپیک ۲۰۲۴,فاطمه مجلل,زینب نوروزی,مهسا جاور,علی پاکدامن,فرزاد باهر,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۵ تا ۲۱ مرداد درحال پیگیری است. اما هیچ مدالی تاکنون عاید ورزشکاران ایرانی نشده است.

فاطمه مجلل، زینب نوروزی، مهسا جاور، فرزاد باهر ارسباران و علی لبیب، پنج ورزشکار آذربایجانی حاضر در کاروان ایران بودند که چهار نفر از آنها کار خود را به پایان رساندند

*فرزاد باهر ارسباران و علی پاکدامن (شمشیربازی)

انتظار از نسل طلایی شمشیربازی ایران برای کسب مدال در المپیک پاریس بیش از پیش بود‌؛ فرزاد باهر هم قبل از شروع رقابت‌ها به این نکته اشاره کرد.

او همراه با تیم‌ملی تا یک قدمی مدال پیش رفت اما لغزش برابر مجارستان در نیمه نهایی نسل طلایی شمشیربازی ایران را در رسیدن به سکو المپیک ناکام گذاشت.

علی پاکدامن، ستاره شمشیربازی ایران پس از وداع با المپیک اظهاراتی مبنی بر ناداوری در این مسابقات را مطرح کرد؛ اظهاراتی که تا حدودی بی راه نبود و احتمالاً دلیل اصلی عدم تاریخ‌سازی شمشیربازان ایران و خصوصا شمشیرباز تبریزی شد.

*زینب نوروزی، مهسا جاور و فاطمه مجلل (قایقرانی)

ولو اینکه انتظار نمی‌رفت قایقرانان آذربایجان برای کسب مدال بجنگند؛ اما آن‌ها پایین تر از حد انتظار نشان دادند.

مهسا جاور و زینب نوروزی با قرارگیری در رده چهارم فینال C، در جایگاه شانزدهم روئینگ دونفره سبک‌وزن المپیک پاریس جای گرفتند و بر این اساس به کار خود در المپیک پاریس خاتمه دادند.

اما نکته حائز اهمیت پیرامون ۲ قایقران آذربایجانی حاضر در کاروان المپیک ایران عدم وجود آرامش ذهنی بود.

مهسا جاور چند روز قبل در ویدیوی به منتقدان البسه کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ انتقاد کرد و آنها را بی‌فرهنگ خوانده بود.

ویدیوی جاور بازتاب منفی در رسانه‌ها داشت و دختر روئینگ‌سوار ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ویدیوی جدیدی به اشتراک گذاشت و از مردم ایران عذرخواهی کرد.

جاور در این ویدیو گفت: "بابت آن ویدیو از همه مردم کشورم که ناراحت شدند عذرخواهی می‌کنم اما سوتفاهم شده و فقط قسمتی از صحبت‌های من وایرال شده است".

اما همین کشمکش جاور ناخودآگاه باعث از دست رفت تمرکز او و هم تیمی اش شد. با تمام احترامی که به این ورزشکار قائل هستیم اما رو در رو شدن جاور با مردم ناشایست و غیرحرفه‌ای بود.

درحالی که حضور روانشناسان ورزشی کنار تیم ها و تمرکز شب قبل از مسابقه برای ورزشکاران به بخش ناگسستنی ورزش در جهان تبدیل شده است؛ این مقوله حداقل برای ورزش ایران غریب است.

کد خبر 2171


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید