قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/01/22 20:30 | کد خبر : 836
با در نظر گرفتن چند ماده قانونی مصوب...

واگذاری سرخابی‌های پایتخت غیرقانونی است!

واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با فرمول جدید را بررسی و به چند مانع قانونی بزرگ رسیدیم که شاید سرنوشت این انتقال را به سرنوشت انتقال های قبلی دچار کند!

استقلال,پرسپولیس,لیگ برتر فوتبال ایران,خصوصی سازی,

به گزارش"ورزش آذربایجان" طی روز های اخیر همانند دو دهه اخیر مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نحوه واگذاری آنها سر تیتر اخبار شده است. مسئولین چندین هفته است که خبر از واگذاری این دو باشگاه به دو بانک دولتی می دهند اما آیا قانون اجازه چنین انتقالی را می دهد؟ یا بازهم قرار است بعد از چند هفته هیاهو، سرخابی های پایتخت مثل بچه پولدارها از جیب پدر خرج کنند؟!

بعد از خبر انتقال قطعی استقلال و پرسپولیس به دو بانک تجارت و ملت، حواشی زیادی پیرامون این خبر شاهد بودیم. بسیاری از حقوق دانان این انتقال را غیرممکن می دانند؛ آنها به ماده های ۱۶ و ۱۷ قانون رفع تولید و رقابت پذیری مصوب سال۱۳۹۴اشاره کرده و مدعی هستند طبق این مواد قانونی بانک های دولتی، خصوصی، موسسه های مالی و کلیه زیر مجموعه و شرکت های تابعه از فعالیت غیربانکی منع شده اند.

در آخرین روزهای اسفند ماه سال قبل نیز این انتقال مورد تائید هیئت واگذاری قرار نگرفت و دو تیم سرخابی پایتخت در آستانه حذف از آسیا قرار گرفتند. پروژه انتقال استقلال و پرسپولیس از حدود دو دهه پیش شروع شده است و هر فصل به یک شکل جدید ناکام مانده است. این بار باید دید سرنوشت این پروژه فرسایشی چه خواهد بود.

 

کد خبر 836


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید