قبل از خبر
زمان انتشار : 1402/10/22 20:30 | کد خبر : 485

مراسم افتتاحیه جام ملت‌های آسیا به میزبانی قطر عصر دیروز برگزار شد.

فوتبال,جام ملت‌های آسیا 2023,تیم ملی قطر,تیم ملی لبنان,اکرم عفیف,المعز علی,استادیوم لوسیل,قطر,دوحه,

به گزارش ورزش آذربایجان؛ دوره جدید جام ملت‌های آسیا در حالی به میزبانی قطر آغاز شد که این کشور سال گذشته میزبان جام جهانی هم بود و حالا در عرض یک سال دو تورنمنت مهم ملی را میزبانی می‌کند.

این در حالی است که تنش‌های منطقه‌ای در روزهای گذشته شایعات زیادی را پیرامون برگزاری جام ملت‌های آسیا برگزار کرده اما به نظر می‌رسد فارغ از اتفاقات نمادین، قرار نیست که برگزاری این مسابقات به خطر بیفتد.

در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، مسوولان فدراسیون فوتبال کشور‌های آسیایی، سفیران، نماینده‌گان دیپلماتیک کشور‌ها در دوحه منجمله دکتور محمد نعیم، سرپرست سفارت امارت اسلامی در قطر اشتراک داشتند.

این برای سومین مرتبه است که قطری‌ها مهم‌ترین رویداد فوتبالی در قاره کهن را میزبانی می‌کنند. آنها در جام ملت‌های 1988 که با قهرمانی عربستان با شکست کره جنوبی در ضربات پنالتی تمام شد، اولین میزبانی خود را تجربه کردند و در جام ملت‌های 2011 بار دیگر میزبانی از این رویداد راعهده‌دار شدند که اینبار ژاپن توانست با گلزنی در دقیقه 109 وقت‌های اضافی استرالیا را شکست دهد و قهرمان شود.

حالا بار دیگر قطری‌ها در حالی میزبان مسابقات جام ملت‌ها هستند که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به مسابقات می‌گذارند. آنها کارشان سخت‌تر شده ولی پس از کسب قهرمانی در آسیا و میزبانی در جام جهانی با اعتماد به نفس بیشتری پا به مسابقات گذاشته‌اند. استادیوم لوسیل دوحه پس از مراسم افتتاحیه، میزبان دیدار قطر با لبنان بود و جالب اینکه این بازی همان استادیومی انجام شد که میزبان دیدار فینال جام جهانی بین فرانسه و آرژانتین بود.

قطر موفق شد به لطف درخشش ستاره مطرح خود، در دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آسیا برنده از زمین خارج شود. اکرم عفیف مرد شماره یک این مسابقه بود و توانست 2 مرتبه گلزنی کند و روی گل سوم نیز اثرگذار بود. المعز علی نیز دیگر گلزن قطری‌ها در بازی دیروز بود.

قراراست  این مسابقات امروز با  سه بازی دیگر میان تیم‌های استرالیا و هند، چین و تاجکستان، ازبکستان و سوریه دنبال شود.

کد خبر 485


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید