قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/07/20 14:24 | کد خبر : 2944
برای پس گرفتن طلای پاریس

کل ترکیه پشت بچه تبریز

کمیته ملی المپیک ترکیه از تلاش با تمام وجود برای زنده کردن دوباره طلای پارالمپیک سرکان، دونده تبریزی الاصلش خبر داد.

سرکان ییلدریم,سجاد هاشمی,پارالمپیک ۲۰۲۴,

به گزارش ورزش آذربایجان، در جریان بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس، مدال طلای سرکان ییلدریم، ملی‌پوش ترکیه، پس از اعتراض کمیته بین‌المللی پارالمپیک و بررسی وضعیت دسته‌بندی او، توسط دادگاه عالی پس گرفته شد. کمیته ملی پارالمپیک ترکیه اعلام کرده است که به مبارزه حقوقی برای بازپس‌گیری این مدال ادامه خواهد داد.

در بیانیه کمیته ملی پارالمپیک ترکیه آمده است: “به مبارزه حقوقی ادامه خواهیم داد و برای جلوگیری از از دست رفتن موفقیت‌های کسب‌شده در میدان مسابقه در دادگاه، در کنار سرکان ییلدریم خواهیم بود.”

کمیته ملی پارالمپیک ترکیه اعلام کرد که مدال طلای ملی‌پوش این کشور، سرکان ییلدریم، که در بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس کسب کرده بود، به دنبال اعتراض کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) و حکم دادگاه عالی پس گرفته شده است.

در بیانیه‌ای تحت عنوان “توقف قضایی برای سرکان” آمده است: “کمیته ملی پارالمپیک ترکیه توانست با شکایتی در دادگاه آلمان علیه IPC، که تابع قوانین این کشور است، حکم حضور سرکان ییلدریم در مسابقات پاریس 2024 را دریافت کند و ورزشکار ما در رقابت 100 متر قهرمان شد. اما IPC این حکم را به دادگاه عالی برد و حکمی صادر شد که سرکان ییلدریم واجد شرایط مسابقه نیست. به همین دلیل، او از لیست مسابقات 400 متر حذف شد و همچنین به عنوان بخشی از فرآیند قانونی، مدال 100 متر او نیز پس گرفته شد.”

در ادامه بیانیه، تأکید شده است که حمایت از این ورزشکار همچنان ادامه دارد: “ما به مبارزه حقوقی که سرکان آغاز کرده ادامه می‌دهیم و از تمامی حقوق قانونی خود برای بازپس‌گیری مدال 100 متر استفاده خواهیم کرد. ما تا آخرین لحظه برای حق ورزشکارمان تلاش خواهیم کرد.”

کمیته ملی پارالمپیک ترکیه پیشتر به تصمیم فدراسیون جهانی دو و میدانی معلولین مبنی بر بررسی وضعیت دسته‌بندی ییلدریم در دادگاه آلمان اعتراض کرده و موفق شده بود حق حضور او در بازی‌های 2024 پاریس را دریافت کند. ییلدریم نیز در رقابت 100 متر مردان کلاس T12 مدال طلا کسب کرده بود. سرکان همان سجاد هاشمی دونده تبریزی تیم ملی ایران است که در دوره قبلی المپیک حضور داشت.

کد خبر 2944


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید