قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/07/18 21:30 | کد خبر : 2927
برای مشتی که تقریبا باز شده است

مهمترین نیاز اسکوادِ تراکتور

استفاده اسکوچیچ از اسکواد محدود و ثابت در طی هفت هفته نخست لیگ برتر، تیم او را در شرایط خاصی قرار داده که نیاز به خونی تازه در رگ دارد.

تراکتور,دراگان اسکوچیچ,لیگ برتر فوتبال ایران,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، تراکتور در فصل 1403_04 تحت هدایت دراگان اسکوچیچ تقریبا نتایج قابل قبولی کسب کرده است. با وجود عدم کسب نتیجه مطلوب در خانه تیم دراگان جزو 5 تیم بالای جدول است و تنها 3 امتیاز با صدر فاصله دارد. در این میان یکی از نقاط خطرساز در تراکتور، دایره محدود بازیکنان استفاده شده توسط سرمربی است.

اسکوچیچ در 7 بازی لیگ برتر از بازیکنان محدود و ثابت در ترکیب تیمش بهره برده است و شاید اگر محرومیت ها و کارت های قرمز سریالی اتفاق نمی افتاد این دایره محدودتر هم می شد.

در دایره محدود اسکو تنها 12 بازیکن بیشتر از 200 دقیقه بازی حضور دارند. که در سه بازی اخیر سه بازیکن از این تیم 12 نفره کارت قرمز گرفتند.

در رده دوم 3 بازیکن تعویضی حضور دارند که تقریبا پای ثابت تعویض های اسکو و پلن B او هستند. این سه بازیکن سید مهدی حسینی )89 دقیقه(، سوکول چیکالشی )76دقیقه( و مهدی عبدی (31 دقیقه) بازی هستند. عارف غلامی با توجه به مصدومیت تنها 18 دقیقه بازی کرده است.

این آمار نشان می‌دهد  دراگان با وجود رختکن پرستاره و حضور بازیکنان مطلوب در انتخاب ترکیب اولیه و تعویض از دایره محدود بازیکنان استفاده می کند و علاقه ای به استفاده از سایر بازیکنان ندارد. این به مرور زمان می تواند تراکتور را به تیم قابل پیش بینی با مشت باز برای رقیبان تبدیل کند.

همانطور که فرشید طالبی در مصاحبه خود گفت:"من‌ یک مورد هم متذکر شوم که تراکتور فرمت جدید تازه کارش شروع شده قطعا تیم ها در ادامه فصل این تیم را آنالیز خواهند کرد و هفته به هفته کارش سخت تر خواهد شد."

در صورت تداوم استفاده از دایره محدود بازیکنان و تاکتیک های تکراری تراکتور در آینده با محرومیت ها و مصدومیت های متوالی دست و پنجه نرم خواهند کرد و جایگزین ها شاید تا جای آنها را پر کنند به زمان نیاز داشته باشند. از سوی دیگر با نیمکت نشین شدن سایر بازیکنان هماهنگی تیمی و انگیزه رقابتی در تیم کاهش و باعث کاهش روحیه نفرات ذخیره خواهد شد. در نتیجه بازیکنان نیمکت نشین در مواقع ضروری و اضطراری عملکرد مطلوبی از خود  نشان نخواهند داد و تغییرات تاکتیکی مدنظر کادرفنی به کندی و حتی مختل خواهدشد.

کد خبر 2927


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید