قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/07/12 14:45 | کد خبر : 2860

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از بازگشت بسکتبال استان با تیم باشگاه بیرثانیه به لیگ کشوری خبر داد.

بسکتبال ,لیگ برتر بسکتبال,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، رشته بسکتبال یکی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی در بین ورزش دوستان استان های شمال‌غرب کشور است. اما این رشته سال هاست در خواب زمستانی به سرمی برد و تلاش ها برای احیای آن بارها با شکست همراه بوده است. با این حال بعد از مدت ها یک خبر خوب در پروژه احیای بستکبال منتشر شد.

چند روز قبل در شهرستان ارومیه  یک جلسه  با موضوع تفاهم نامه احیا تیمداری هیئت بسکتبال استان در بسکتبال برگزار شد. در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌ غربی حمایت کامل خود را با وعده استفاده از سالن 3هزارنفری برای تمرینات و مسابقات کشوری، اسکان بازیکنان غیربومی، ایاب ذهاب برای اجرای مسابقات، کمک و مساعدت برای تیم در سفرهای خارج استانی و پخش مسابقات زنده از صدا و سیما اعلام کرد.

رشته بسکتبال سومین رشته ورزشی محبوب در استان های شمالغربی کشور است. و همچنین  تیم های بزرگی چون شهرداری تبریز،همیاری زنجان و توفارقان آذرشهر در جرگه تیم هایی هستند که سابقه حضور در لیگ برتر دارند. و حتی تیم شهرداری سابقه قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه نیز دارد. ولی بعلت عدم حمایت مسئولین و عدم تخصیص بودجه منحل شده و خبری از تیمداری در دو استان نیست.

احیای رشته بسکتبال در استان آذربایجان‌ غربی اتفاق نیکی است و این اتفاق باعث افزایش روحیه ورزشی و شور و شوق در این استان خواهد شد. ولی آیا استان های آذربایجان شرقی و زنجان نیز برنامه ای برای احیای این رشته پر طرفدار دارند؟ شاید همین اقدام ارومیه عامل انگیزشی خوبی برای دو استان دیگر باشد که زمانی تیم های قابلی در بسکتبال داشتند.

کد خبر 2860


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید