قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/07/09 18:01 | کد خبر : 2833
در عرصه بانوان و جایی غیر از فوتبال...

کامبک تراکتور+سازی به تیم‌داری!

تراکتور سازی تبریز دوباره به تیمداری در عرصه ورزش حرفه‌ای روی آورده است؛ البته نه در فوتبال بلکه در تکواندو!

 تراکتورسازی,تکواندو بانوان,مبینا نعمت‌زاده,معصومه رنجبر,مهلا مومن‌زاده,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، پس از واگذاری تیم فوتبال تراکتور به سپاه عاشورا در سال ۱۳۸۸ دیگر خبری از تیمداری کارخانه تراکتورسازی تبریز در عرصه حرفه‌ای نبودیم. اما اخیراً سایت رسمی، فدراسیون تکواندو کشور با اعلام نتایج دور نخست مسابقات لیگ برتر بانوان از تیم‌داری کارخانه تراکتورسازی تبریز در این عرصه خبر داد تا بعد از چیزی حدود ۱۵ سال شاهد تیمداری این کارخانه در عرصه حرفه‌ای باشیم.

این کارخانه که افتخار بی بدیل صنعت آذربایجان‌شرقی در کشور و خاورمیانه به حساب می‌آید از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۸۸ تیمداری در عرصه فوتبال را با تراکتور آغاز کرد و محبوب‌‌ترین تیم حال حاضر آسیا را به تالار افتخارات شهر معرفی کرد. تراکتورسازی که در دور نخست، مبینا نعمت‌زاده دختر خوش آتیه زنجانی تکواندو در المپیک را هم در اختیار داشت؛ نمایش طوفانی داشت.

دور نخست دومین دوره مسابقات لیگ‌برتر تکواندو بانوان که با حضور ۱۱۱ بازیکن آزاد و ۱۵ تیم طی روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت گرندپری در خانه تکواندو فدراسیون برگزار شد.

تراکتور سازی تبریز با کسب ۱۸۵ امتیاز بالاتر از تجارت نو و پارس جنوبی که به ترتیب ۱۴۴ و ۹۰ امتیاز به دست آوردند، به صدر جدول تکیه زد.

تراکتورسازی تبریز با ترکیب کوثر اساسه، زینب اسماعیلی، الهام حقیقی، شهربانو دامغانی‌نژاد، معصومه رنجبر، غزل سلطانی، شمیم فتحی، هستی محمدی، تینا مدانلو، فاطمه معینی، مریم ملکوتی خواه، مهلا مومن زاده، مبینا نعمت‌زاده، نسترن ولی‌زاده، یلدا ولی‌نژاد، ساینا کریمی و ساغر مرادی به سرمربیگری مهروز ساعی و سرپرستی الهام زارعی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد.

تکواندوکاران خانم تراکتور‌سازی در رده‌بندی انفرادی مرحله نخست به چهار مدال طلا دست یافتند و معصومه رنجبر در وزن ۴۶- کیلوگرم، مهلا مومن‌زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم، غزل سلطانی در وزن ۵۳- کیلوگرم و تینا مدانلو در وزن ۵۷- کیلوگرم هوگوپوشان طلایی‌ این تیم بودند و نسترن ولی‌زاده نیز در وزن ۶۲- کیلوگرم بر سکوی دوم ایستاد.

در پایان دور اول مسابقات، مهروز ساعی، مربی نامدار تیم تراکتورسازی تبریز که در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هدایت تیم ملی بانوان را برعهده داشت، عنوان برترین مربی را کسب کرد و تینا مدانلو از این تیم نیز به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

کارخانه تراکتور سازی حالا پس از ۱۵ سال و باوجود مشکلات اقتصادی بسیار توانسته با استفاده از بودجه مسئولیت های اجتماعی خود قدم بزرگی در عرصه ورزش بردارد و در سال های آتی کمک بسیاری به رشد تکواندو در آذربایجان‌شرقی کمک کند.

کد خبر 2833


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید