قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/07/05 17:30 | کد خبر : 2790
عمق دفاع تراکتور این مورد را کم دارد...

تراکتوریکاتیک؛ یک ترفند برای گل نخوردن!

سوئیپر، نقشی که شاید روی کاغذ در فوتبال مدرن منسوخ شده باشد اما، تراکتورِ دراگان به شدت در ترکیب خود به یک چنین نقشی نیاز دارد.

خیبر خرم آباد,تراکتور,سپاهان,لیگ برتر فوتبال ایران,

به گزارش ورزش آذربایجان، تدبیر دو تیم لیگ برتری خیبر خرم آباد و ذوب آهن برای گل زنی به تراکتور ارسال توپ به پشت مدافعان و ضد حمله بود که هر دو تیم هم به نحوی موفق ظاهر شده و توانستند دروازه تراکتور را باز کنند. 

به نظر نمی رسد تیم های متوسط لیگ برتر بتوانند رو در رو خط دفاعی تراکتور را شکست دهند. در چنین شرایطی حمله از فضای خالی پشت مدافعان تراکتور اولویت اصلی اکثر تیم های لیگ برتر خواهد بود و در این مورد تاریخ فوتبال ثابت کرده اکثر اوقات واکنشی بهتر از جایگذاری یک سویپر در ترکیب نیست. 

«در مورد کاتناچو و سویپر »
وجه تمایز یکی از مطرح ترین سبک های دفاعی فوتبال جهان یعنی کاتناچو با سبک های فعلی وجود مدافع سویپر است. تمرکز سیستم کاتناچیو بر دفاعی مستحکم است و مدافعی در آن سوییپر را دارد.
مدافع سوییپر در فضای بین مدافعان اصلی تیم و دروازه بان برای بازپس گیری توپ های لو رفته تلاش می کند و به اصطلاح لیبرو یک تیم است تا آزادانه در حمله حریف مداخله کند.

هرچند با آمدن قانون آفساید در سالیان بعد نقش سوییپر تا حدودی منسوخ شد اما مدافعان بسیاری از جمله داوید لوئیز و بونوچی و یا حتی دروازه بانانی مانند مانوئل نویر و هوگو لوریس نقشی را مشابه یک سوییپر ایفا می کنند. 

 گویا علیرضا بیرانوند بعد از گُل هایی که سال قبل به خاطر جلو آمدن های زیاد و طولانی اش دریافت کرده میل به جلو کشیدن و خروج را از دست داده و به همین خاطر کمی پوشش پشت مدافعان برای تراکتور سخت شده است.

به نظر می رسد اسکوچیچ از بین شجاع خلیل زاده یا عارف آقاسی یا حتی بیرانوند یکی را باید انتخاب کند تا وظایف یک سویپر را به عهده او بگذارد تا تراکتور مقابل تیم هایی چشم به ضد حمله دارند به راحتی امتیاز از دست ندهد؛ این ترفند قطعا می تواند تا حد زیادی به گل نخوردن تیم کمک کند.

کد خبر 2790


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید