قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/07/01 16:33 | کد خبر : 2745
احیای دوباره باشگاه پرافتخار

کامبک بزرگ در ورزش آذربایجان

خبرهای جدید حاکی از احیای باشگاه پرافتخار ورزش آذربایجان دارد؛ البته یکی دیگر از باشگاههای بزرگ تبریز فعلا در کماست.

حبیب ستوده نژاد,ماشین سازی ,پتروشیمی تبریز,دوچرخه سواری,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، حبیب ستوده نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، در آخرین مصاحبه خود خبر از احیای یک تیم ریشه دار و قدیمی آذربایجان داد و برای یک مورد دیگر درخواست صبر کرد.

او با اعلام خبر تصویب پروژه احیای تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز تاکید کرد روند احیای این تیم  در مرحله ابلاغ قراردارد.

پتروشیمی تبریز یکی از پرافتخارترین تیم های آسیا در رشته دوچرخه سواری بود‌ که در رقابت های مختلف عناوین زیادی کسب کرده بود. این تیم در سال 1395 بعد از 15 سال فعالیت منحل شد و حال بعد از 8 سال در حال احیا است.ش رایط احیا و نحوه فعالیت این تیم بعد از ابلاغ هیئت مدیره پتروشیمی مشخص خواهد شد و اطلاعات موثقی در مورد جزئیات آن در دست نیست.

احیای یاشیل ماشین
حبیب ستوده نژاد در مصاحبه جدید خود احیای ماشین سازی را هم به موافقت استاندار جدید مشروط کرد تا فرمول احیای این تیم قدیمی مثل فرمول های ریاضی پیچیده شود.

ماشین سازی قدیمی ترین تیم شمالغرب که بخاطر کیت های سبزش به یاشیل ماشین معروف است. این تیم از اواخر دهه هفتاد در بحران فرو رفت و در اواخر دهه هفتاد بعد از کسب رتبه سوم در لیگ دسته یک (بالاترین سطح لیگ ایران) دچار بحران شد و به مدت 20سال در لیگ پائین ماند تا اینکه در فصل 94_95 بعد از 20 سال به لیگ برتر صعود کرد.

ولی بعد از صعود به لیگ برتر این تیم دوباره دچار مشکلات مالی و مالکیتی شد و به دسته یک سقوط کرد. در سال 97 بعد از خرید تیم تراکتور توسط محمدرضا زنوزی امتیاز ماشین سازی در دسته یک به نود ارومیه واگذارشد و تیم گسترش فولاد با نام ماشین سازی به در لیگ برتر ادامه حیات داد.

در سال 1400 این تیم به یونس قربانی واگذار شد تا این تیم در سراشیبی انحلال پیش برود. این تیم در سال 1402 که در دسته دوم رقابت می کرد به علت بحران مالی بطور رسمی منحل شد.

بعد از انحلال تیم ماشین سازی فعالین ورزشی پیگیر شرایط و مصر برای احیا این تیم ریشه دار و قدیمی بودند. این اتفاقات عاملی شد تا اوایل امسال زمزمه هایی از احیا این تیم ریشه دار قدیمی به گوش برسد ولی همه چیز در حد حرف و حدیق باقی ماند.

کد خبر 2745


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید