قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/06/30 21:01 | کد خبر : 2727

فردا در استانبول همه نگاهها به ورزشگاه شکر ساراج اوغلو خواهد بود؛ جایی که دربی ایکی دِو برگزار می شود.

فنرباغچه,گالاتاسرای,سوپر لیگ ترکیه ,

به گزارش"ورزش آذربایجان"، در حساس ترین دیدار هفته ششم سوپرلیگ فوتبال ترکیه، تیم های فنرباغچه و گالاتاسرای دربی استانبول را برگزار خواهند کرد. این دیدار فردا (شنبه) از ۲۰:۳۰ به وقت ایران به میزبانی زرد و مشکی های استانبول در استادیوم شکر ساراج اوغلو برگزار خواهد شد؛ دیداری شش امتیازی که لغزش هر کدام از تیم ها سبب تغییر در جدول مسابقات لیگ می‌شود.

فنرباغچه؛

در این فصل علی کوچ،رئیس باشگاه فنرباغچه برای جبران مافات فصل گذشته، ابتدا دست به یک خرید بزرگ زد و سکان هدایت تیم را به ژوزه مورینیو سپرد. شاگردان آقای خاص از ۵ بازی گذشته،با ۴برد و یک تساوی و ۱۳ امتیاز در رتبه دوم قرار دارند. پیروزی در دربی برای آقای خاص می تواند برابر با دو سه برابر شدن محبوبیتش نزد هواداران شود و قطعا او هیچ تلاشی برای رسیدن به این امر دریغ نخواهد کرد.

گالاتاسرای؛

شیر های استانبول به‌عنوان‌ مدافع قهرمانی فصل گذشته، حضور جذابی در بازار نقل و انتقالات داشتند. اوج کار آنها همین چند هفته پیش بود که با خرید ویکتور اوسیمن،بمب نقل‌وانتقالات سوپرلیگ ترکیه را منفجر کردند. شاگردان اوکان بوروک که از فصل گذشته در حال تاریخ سازی و شکستن رکورد های لیگ برتر هستند،از ۵ بازی برگزار شده خود در سوپرلیگ،با ۵برد متوالی و ۱۵ امتیاز صدرنشین قاطع جدول رده بندی هستند.

تقابل ویژه؛

تقابل ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی از تیم فنرباغچه و ویکتور اوسیمن،مهاجم نیجریه ای شیر ها تقابل ویژه بازی فردا خواهد بود. این دو سال گذشته در سری A تنش های پرحاشیه ای باهم داشتند و آقای خاص نیز همین چند وقت پیش ضمن ستایش اوسیمن به انتقاد از برخی رفتارهای او پرداخته بود.

تقابل های اخیر

در ده دیدار اخیر دو تیم این گالاتاسرای بوده است که با آمار ۵ برد ،۲ مساوی و ۳ باخت،کفه ترازو را به سمت خود سنگین کرده است. در دو بازی برگزار شده فصل قبل،سهم هر تیم یک برد بود.

حاشیه بزرگ

در فاصله کمتر از یک هفته مانده به دربی استانبول، ژوزه مورینیو سرمربی فنرباغچه مصاحبه های جنجالی نسبت به عملکرد داوری در مورد بازی های گالاتاسرای انجام داد که می تواند روی حواشی بازی فردا تاثیر گذار باشد. حتی او پس از برد تیمش مقابل قاسم پاشا گفت: "من تمام تمرکزم را برای دربی خواهم گذاشت."

شاگردان اوکان بوروک نیز ۴ روز قبل در دیدار معوقه خود توانستند به یک برد شیرین ۳ بر ۱ مقابل گازیانتب دست یابد،اوکان بوروک بعد از فاتح تریم به اولین مربی سوپرلیگ ترکیه تبدیل شد که پنج برد از پنج بازی ابتدایی سوپرلیگ بدست می‌آورد، این رکورد پیش از او دست فاتح تریم در سال ۱۹۹۸/۹۹ بود.

کد خبر 2727


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید