قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/06/30 17:01 | کد خبر : 2726
سونگون، توفارقان، همیاری، شهرداری...

شتر شانس دم در بسکتبال آذربایجان

وضعیت تیم های لیگ برتری بسکتبال فرصتی برای احیای سومین ورزش پرطرفدار شمالغرب مهیا کرده است.

لیگ برتر بسکتبال,شهرداری گرگان,آینده سازان,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، رقابت های لیگ برتر بسکتبال در دوران پیش فصل است و تنها سه روز  به قرعه کشی فصل جدید باقی مانده ولی تعداد زیادی از تیم ها قصد انصراف از رقابت ها را دارند. همین موضوع فرصت مناسب برای بسکتبال آذربایجان جهت احیا سومین ورزش پرطرفدار شمالغرب را مهیا کرده است.

از تیم های لیگ برتری فصل قبل تیم های شهرداری گرگان، طبیعت، کاله مازندران، نفت آبادان، مهگل گلنور، آینده سازان و پتروشیمی بندرامام حضورشان برای فصل بعد قطعی شده است.

به احتمال زیاد تیم فولاد هرمزگان نیز با تکمیل مدارک و دریافت شناسه واریز در لیگ فصل بعد ماندگار شود.

وضعیت تیم های ذوب آهن، مس کرمان و آورتای ساری برای فصل بعد نامشخص است و سازمان لیگ تا قبل از جلسه قرعه کشی روز دوشنبه دوم مهر ماه  به این تیم ها جهت تعیین تکلیف فرصت داده است.

با تدابیر مسئولین می توان با اخذ مجوز یکی از این تیم ها، زنجان یا آذربایجان شرقی را صاحب تیم در سطح اول بسکتبال کرد. تیم های شهرداری تبریز ، همیاری زنجان و توفارقان آذرشهر از تیم هایی هستند که سابقه حضور در لیگ برتر و حتی قهرمانی دارند.

احیای این ورزش پرطرفدار قطعا می تواند در همان کوتاه مدت به اتفاقات مهمی منجر شود. از نظر قانونی طبق اطلاعات به دست آمده مشکلی برای  این کار وجود ندارد. فقط بحث بستن تیم می ماند که برای سال اول می توان روی نفرات بومیِ بیرون مانده حساب باز کرد. حتی مس سونگون نیز در این رابطه می تواند پا پیش گذاشته و از آن هشت میلیاردی که شهرداری برای والیبال کنار گذاشته بود، برای تشکیل بسکتبال استفاده کند.

کد خبر 2726


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید