قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/06/26 19:21 | کد خبر : 2677
گفت و گوی اختصاصی با محمد غیاثی؛

نفشه والیبال سونگون برای فصل جدید چیست؟

محمد غیاثی، سرمربی تیم والیبال مس سونگون، در گفت و گو با خبرنگار ما نقشه راه تیمش را در فصل جدید لیگ یک شرح داد.

محمد عمده غیاثی,مس سونگون,لیگ دسته یک والیبال,

به گزارش"ورزش آذربایجان"، محمد عمده غیاثی، سرمربی تیم والیبال مس سونگون طی مصاحبه‌ای با خبرنگار پایگاه خبری ورزش آذربایجان در خصوص شرایط تیم، علت عدم لیگ برتری نشدن مس، نقل‌و‌انتقالات باشگاه، استفاده از باربکنان بومی و پیشنهادات از سایر تیم ها توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه می خوانید؛

شرایط تیم برای فصل جدید و بازی اول 
مدیران باشگاه تمام تمرکزشان بر روی حضور در لیگ برتر بود، در همین راستا مقرر شده بود با انتقال درون سازمانی امتیاز سهمیه لیگ برتری مس رفسنجان به مس سونگون آن هم به صورت هبه شرایط برای این کار میسر شود. اما به دلیل خلف وعده مسئولین با وجود مصوبه و مساعدت هشت میلیاردی شهرداری تبریز برای هزینه های مس در لیگ برتر این اتفاق رخ نداد. در نهایت هم که معلوم نشد کدام ارگان مانع لیگ برتری شدن مس شد. به دلیل همین قضایا در فاصله چند روز مانده به آغاز لیگ یک تیم را بستیم. بازیکنان در بازی اول مقابل طلایی پوشان بسیار خوب ظاهر شدند،با گذشت زمان تیم را به صورت کامل مهیای لیگ یک خواهیم کرد تا به آمادگی کامل برسند.

نقل‌و‌انتقالات تیم و پیشنهادات سایر تیم‌ها
با توجه به ماجرای لیگ برتری شدن مس،دیر وارد نقل‌و‌انتقالات شدیم. به موجب تجربه کاری که در فصل گذشته در لیگ یک داشتیم به شناخت خوبی از بازیکنان رسیدم و در فرصت کم باقی مانده سعی کردیم نسبت به شرایط موجود تیم خوبی را ببندیم و وارد مسابقات کنیم. از نقل‌و‌انتقالات تیم تا حدودی راضی هستم و تمام بازیکنان جدید طبق لیست پیشنهادی خودم جذب شدند. در مورد خودم هم باید بگویم که با یکی تیم های لیگ برتری مذاکراتی داشتم اما در لحظه آخر به توافق نرسیدم.

نگاه مدیران مس به رشته والیبال و بومی گرایی
تیم مس تنها نماینده استان در رشته والیبال در سطح کشوری است که مدیران مس سعی در حفظ سهمیه این تیم دارند. در شهری که یک دهه از والیبال ایران نامش به دور بود،حفظ و حمایت مدیران از تیم والیبال مس در این  شرایط قابل تحسین است. در خصوص بومی گرایی نیز از چندین بازیکن استان تست گیری به عمل آوردیم حتی والیبالیست های بومی را که از آنها شناخت داشتم بهترین های آنها را وارد تیم کردیم.

بودجه و رقبای اصلی و اهداف تیم
تیم مس به مانند فصل گذشته با بودجه نصف و یا حتی یک سوم تیم های مدعی وارد مسابقات شد. ما حتی برخلاف تصور عموم نتایج خوبی را در فصل گذشته کسب کردیم. امسال نیز سعی خواهیم کرد نسبت به سال گذشته قوی تر ظاهر شویم و پتانسیل صعود به لیگ برتر را داریم. تیم های رازین پلیمر،عقاب نهاجا و رعد از تیم های سرسخت  و رقبای ما در کوران لیگ یک هستند. فارغ از جنبه مالی و مادی به دنبال خدمت به زادگاهم و حفظ سهمیه والیبال در این شهر هستم.

جدایی جوانان ملی پوش تیم و قول صعود
۵ بازیکن جوان تاثیرگذار فصل گذشته ما در نقل‌و‌انتقالات از تیم مس جدا شدند. در خصوص جدایی دو بازیکن ملی پوش،پویا آریاخواه و مرتضی نریمانی با وجود پیشنهاد تمدید قرارداد به آنها، نخواستیم جلوی پیشرفت این بازیکنان را بگیریم و آنها به تیم تازه صعود لیگ برتری صنعت گران امید تهران پیوستند. با توجه به اینکه سرمربی تیم ملی جوانان والیبال همزمان سرمربی تیم صنعتگران است در این انتقال نقش بسزایی داشت. هیچ مربی در ورزش حرفه‌ای قول قهرمانی و صعود را نمی‌دهد و ما این نوید را می‌دهیم با تمام توان در مسابقات حاضر شویم و بهتر از فصل گذشته عمل کنیم.

کد خبر 2677


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید