قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/06/26 14:21 | کد خبر : 2673

نفرات برتر فرمول یک گرند پری باکو روز گذشته به پایان رسید.

فرمول یک ,فرمول یک گرندپری آذربایجان,اسکار پیاستری خلبان,

به گزارش ورزش آذربایجان، میزبانی آذربایجان از رقابت های فرمول یک گرندپری آذربایجان با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

10 تیم که هر کدام متشکل از دو خلبان هستند در این مسابقات به رقابت می پردازند. اسکار پیاستری خلبان «مک لارن» از تمام رقبای خود پیشی گرفت و مقام اول این دور را به خود اختصاص داد. چارلز لکلرک از «فراری» مقام دوم و جورج راسل از «مرسدس» مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

در پایان مسابقه، کارلوس ساینز از فراری و سرخیو پرز از ردبول تصادف کردند. ماشینی که آنها رانندگی می کردند در دور 50 به مانع برخورد کرد.

برنده مسابقه اصلی فرمول 2 گرندپری آذربایجان نیز در باکو معرفی شد. ریچارد ورشور از «ترایدنت» بهترین نتیجه را نشان داد. ویکتور مارتین راننده فرانسوی از گرندپری ART دوم شد و کیمی آنتونلی ایتالیایی از ریسینگ پرما سوم شد.

آذربایجان از سال 2016 میزبان معتبرترین مسابقات اتومبیلرانی جهان است. اولین مسابقه فرمول یک که در کشورمان برگزار شد، جایزه بزرگ اروپا نام داشت. نیکو روزبرگ آلمانی اولین نفر در آن مسابقه بود. 

در سال های بعد به ترتیب دانیل ریکاردو (استرالیا)، لوئیس همیلتون (بریتانیا)، والتری بوتاس (فنلاند)، سرجیو پرز (مکزیک) و مکس ورشتاپن (هلند) به بالای سکو صعود کردند. تنها در سال 2020 مسابقات جایزه بزرگ آذربایجان به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

کد خبر 2673


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید