قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/06/25 19:15 | کد خبر : 2666
بررسی کامل مارکت جذاب سوپرلیگ

گزارش؛ لیر از دلار و یورو جلو زد!

مارکت امسال فوتبال باشگاهی ترکیه به حد سطح بالا بود که ارقام جابجا شده در آن شاید برای خیلی ها باورکردنی نباشد.

گالاتاسرای,فنرباغچه,بشیکتاش,سوپر لیگ ترکیه,

به گزارش ورزش آذربایجان، مارکت امسال فوتبال باشگاهی ترکیه، یکی از جذاب ترین و پر تراکنش ترین (مالی) سال های خود را پشت سر گذاشت. در این گزارش می خواهیم جزئیات جذاب این مارکت را مورد بررسی قرار دهیم. این بررسی‌ها بر اساس گزارش‌های منتشر شده در پلتفرم اطلاع‌رسانی عمومی و بیانیه‌های رسمی باشگاه‌ها انجام شده است. جزئیات این نقل و انتقالات را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

- النصیری، رکورد ماریو ژاردل را بعد از 24 سال شکست
مبلغ 19 میلیون و 500 هزار یورویی که برای یوسف النصیری اعلام شد، بالاترین مبلغی است که تاکنون در تاریخ سوپر لیگ ترکیه برای یک بازیکن پرداخت شده است. این انتقال، رکورد 24 ساله ماریو ژاردل، مهاجم برزیلی که در سال 2000 با مبلغ 17 میلیون یورو از پورتو به گالاتاسرای پیوسته بود، را شکست.

فنرباغچه پس از النصیری، بیشترین مبلغ را برای چاغلار سویونجو پرداخت کرد. این تیم پس از به خدمت گرفتن ملی‌پوش ترکیه‌ای از اتلتیکو مادرید، 8 میلیون و 500 هزار یورو هزینه کرد.

فنرباغچه با پرداخت بالاترین مبلغ برای النصیری، در پرداخت هزینه‌های قرضی نیز رکورددار شد. این تیم، آلان سن ماکسیمین را از الاهلی عربستان با 8 میلیون یورو به صورت قرضی به خدمت گرفت که این رقم نیز رکورد سوپر لیگ است. فنرباغچه اعلام کرده که دستمزد سالانه این بازیکن توسط باشگاه الاهلی پرداخت خواهد شد.

- گران‌ترین خرید تاریخ گالاتاسرای: گابریل سارا

گالاتاسرای که در دو فصل گذشته در صدر سوپر لیگ قرار گرفته بود، ترکیب خود را با 6 بازیکن تقویت کرد. این تیم گابریل سارا، هافبک تیم نوریچ در لیگ برتر انگلستان را با مبلغ 18 میلیون یورو به خدمت گرفت که این انتقال گران‌ترین خرید تاریخ گالاتاسرای محسوب می‌شود. همچنین گالاتاسرای الیاس یلرت، مدافع راست تیم کپنهاگ را با 9 میلیون یورو جذب کرد.

این باشگاه با ارسال نیکولو زانیولو، بازیکن ایتالیایی خود، به آتالانتا با مبلغ 6 میلیون و 400 هزار یورو به صورت قرضی، رکورد بیشترین مبلغ انتقال قرضی را نیز شکست.

- 61 میلیون یورو برای 5 بازیکن

فنرباغچه و گالاتاسرای در این دوره نقل و انتقالات برای 5 بازیکن مجموعاً 61 میلیون یورو هزینه کردند. فنرباغچه برای النصیری و چاغلار سویونجو 28 میلیون یورو و گالاتاسرای برای گابریل سارا، الیاس یلرت و رولاند سالای 33 میلیون یورو هزینه کردند.

- بیانیه‌های مالی باشگاه بشیکتاش

بشیکتاش اعلام کرده که امیرحان توپچو، جان کِلِش و چیرو ایموبیله را به صورت قطعی و رافا سیلوا و گابریل پائولیستا را بدون هزینه و همچنین چر ندوور، ژائو ماریو و فلیکس اودووکای را به صورت قرضی به خدمت گرفته است.
باشگاه بشیکتاش اعلام کردند که برای چیرو ایموبیله، سالانه ۶ میلیون یورو پرداخت خواهند کرد و همچنین رافا سیلوا نیز مبلغ مشابهی دریافت خواهد کرد.

باشگاه همچنین جزئیات قرارداد گابریل پائولیستا که از اتلتیکو مادرید به تیم پیوسته را منتشر کرد. طبق این اطلاعات، او در دو سال اول ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار یورو و در سال سوم ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار یورو حقوق تضمینی دریافت خواهد کرد، علاوه بر این، ۱ میلیون یورو به عنوان پاداش امضا به او پرداخت می‌شود.

درآمدهای قابل توجه از فروش بازیکنان توسط فنرباغچه و گالاتاسرای

تیم‌های سوپر لیگ ترکیه در دوره نقل و انتقالات، فروش بازیکنان مهمی را نیز به ثبت رساندند.

ملی‌پوش فنرباغچه، فردی کادی اوغلو، با انتقال به تیم برایتون انگلیس، برای باشگاه خود درآمد رکوردشکنی به ارمغان آورد.

فنرباغچه از این انتقال ۳۰ میلیون یورو به‌علاوه ۷۵۰ هزار یورو به عنوان درآمد تربیتی به دست آورد و این بالاترین مبلغ فروش بازیکن در تاریخ ترکیه شد.

گالاتاسرای نیز از فروش و قرض دادن بازیکنانش، طبق اعلام به پلتفرم اطلاع‌رسانی عمومی، ۲۸ میلیون و ۶۵۰ هزار یورو درآمد کسب کرد.

کرم آکتورک‌اوغلو با مبلغ ۱۲ میلیون یورو به تیم بنفیکای پرتغال پیوست. گالا همچنین تته را با ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار یورو به تیم پاناتینایکوس یونان و امین بایرام را با ۴ میلیون یورو به تیم وسترلوی بلژیک فروختند.

گالا زاها را با ۳ میلیون یورو به تیم لیون فرانسه و زانیولو را با ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو به آتالانتا قرض داد.

درآمد حاصل از قرض دادن زانیولو، بالاترین مبلغی است که یک باشگاه سوپر لیگ از این طریق به دست آورده است.

- گران‌ترین نقل و انتقالات سوپر لیگ در این فصل

یوسف النصیری: ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو (فنرباغچه)

گابریل سارا: ۱۸ میلیون یورو (گالاتاسرای)

الیاس یلرت: ۹ میلیون یورو (گالاتاسرای)

چاغلار سویونجو: ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو (فنرباغچه)

رولاند سالای: ۶ میلیون یورو (گالاتاسرای)

کد خبر 2666


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید