قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/06/13 17:01 | کد خبر : 2540
برای فاطمه و زهرا و مدال‌های پارالمپیک‌شان

آذربایجان قیزلاری، پاریسین اولدوزلاری!

زهرا رحیمی و فاطمه همتی، ناکامی ورزشکاران خطه آذربایجان در المپیک را با کسب سه مدال در پارالمپیک جبران کردند تا کل ایران به ویژه همشهریانشان با همه وجود به آنها افتخار کنند.

زهرا رحیمی,فاطمه همتی,پارالمپیک۲۰۲۴,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، ورزشکاران آذربایجان شرقی آن‌گونه که شایسته‌ی نام و تاریخ این استان هست نتوانستند در المپیک ۲۰۲۴ خوش بدرخشند و ورزشکاران آذربایجان موفق به کسب مدال در این رقابت ها نشدند. با این وجود دختران این استان در پارالمپیک تا حدی توانستند جبران مافات کنند.

ورزشکاران قهاری چون سیدعلی پاکدامن و فرزاد باهر در تیم چهار نفره‌ی رشته‌ی شمشیر بازی باوجود نشان دادن عملکردی بهتر از سایر رشته‌ها بازنده‌ی ناداوری شده و موفق به کسب مدال نشدند.

خوشبختانه دختران دهه هشتادی آذربایجان شرقی با کسب دو مدال نقره توانستند تا لبخند را بر چهره‌ی مردم آذربایجان و کشور بیاورند.

زهرا رحیمی متولد سال ۱۳۸۸ تکواندوکار مرندی که توانست در رقابت‌های وزن ۵۲- کیلوگرم تکواندوی پارالمپیک پاریس، به عنوان نماینده ایران پس از پیروزی برابر حریفانی از چین، برزیل و گرجستان در مسابقه فینال به مصاف سورن‌جاو اولامبایر از مغولستان رفته و در پایان با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

این دختر مرندی جوانترین عضو کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۲۴ است.

همچنین فاطمه همتی، دختر کماندار ۲۱ ساله و ملی‌پوش تبریزی در رقابت‌های پارالمپیک پاریس با هدایت میلاد وزیری، سرمربی همشهری خود موفق به کسب دو نشان نقره در بخش کامپوند انفرادی و دوبل تیراندازی با کمان شد.

کد خبر 2540


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید