قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/06/11 11:21 | کد خبر : 2516
از خداحافظی تا این کجا و آن کجا...

دلیل غیبت خارجی‌های تراکتور در لیست

جای خالی بازیکنان خارجی تراکتور در لیست های ملی برخلاف خارجی های سایر تیم های لیگ برتر چند دلیل دارد.

تراکتور,ایگور ,تومیسلاو اشترکالی,ریکاردو آلوز,

به گزارش"ورزش آذربایجان"، با اتمام بازی های هفته سوم لیگ برتر و شروع فیفا دی، یازده بازیکن خارجی شاغل در لیگ ایران برای حضور در اردوی تیم های ملی خود دعوت شده‌اند. سهم بازیکنان خارجی تراکتور از این لیست یازده نفره، صفر است.

از تیم پرسپولیس با سه سهمیه و بیشتر از سایر تیم های لیگ برتر،الکسیس گندوز،اوستون اورونوف و گئورگی گلوسیانی به ترتیب به تیم های ملی الجزایر،ازبکستان و گرجستان دعوت شدند. از استقلال تهران نیز دو جلال‌الدین ماشاریپوف و گائل کاکوتا به تیم های ملی ازبکستان و کنگو فراخوانده شدند.

از فولاد خوزستان پوسوپوف به تیم ملی ازبکستان، از گل گهر سیرجان اریک بایناما به تیم ملی گابن،از خیبر خرم‌آباد آنتونی اکومو به تیم ملی کنیا،از مس رفسنجان سباستین اسپاهیو به تیم آلبانی،از سپاهان وحدت هنانوف به تیم تاجیکستان و از تیم چادرملوی یزد علاءالدین دالی به تیم ملی سوریه دعوت شدند.

ریکاردو آلوز پرتغالی،تومیسلاو اشترکالی و ایگور پوستونسکی کرواسیایی،سوکول چیکالشی آلبانیایی،چهار بازیکن خارجی تراکتور هستند که در فیفا دی پیش رو به اردوی تیم های ملی خود فراخوانده نشدند.با نگاه مختصر و بررسی اجمالی می‌توان دریافت که سطح بالای تیم های ملی بازیکنان تراکتور در مقایسه با سطح پایین ملیت بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران،علت اصلی عدم دعوت بازیکنان خارجی پرشور ها به تیم های ملی خود هستند.

حتی در رتبه بندی فیفا،تیم های ملی بازیکنان تی تی ها رتبه تک رقمی دارند و در پست های این بازیکنان،مهره های بسیار ارزشمند در بالاترین لیگ های جهان مشغول به فعالیت هستند. البته ناگفته نماند که سوکول چیکالشی،کاپیتان سابق تیم ملی آلبانی در سال ۲۰۲۴ از تیم ملی خداحافظی کرد.

کد خبر 2516


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید