قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/06/07 17:09 | کد خبر : 2469
نه اوچون اونلارا هن بیزه یوخ؟

از شبکه سه تا VAR؛ تبعیض ضربدر دو!

کمک داور ویدیویی و نحوه استفاده از آن به صورت گزینشی، شباهت زیادی به تبعیض چندین ساله صدا و سیما و دردانه پروی استقلال و پرسپولیس دارد.

تراکتور,لیگ برتر فوتبال ایران,کمک داور ویدیویی,پرسپولیس,استقلال,

به گزارش ورزش آذربایجان، جانب داری نهادهای دولتی برای دو تیم استقلال و پرسپولیس راز مگو و سر پنهانی نیست که بخواهیم از آن پرده برداریم. یکی از مهمترین مواردی که تبعیض در آن بیداد می کند، بحث پخش تلویزیونی بازی هاست.

با وجود شرح مسئله و‌ سئوال همیشگی تیم های شهرستانی و رسانه ها از مسئولان صدا و سیمای ملی هیچ وقت پاسخ قانع کننده ای داده نشده که چرا بازی های دیگر باشگاهها با وجود جذابیت بیشتر و یا حتی حساسیت ملی نمی‌توانند از شبکه سه پخش شوند و‌ حکم بی قید و شرط صادر شده تا در هر شرایطی بازی های استقلال و پرسپولیس در این شبکه نمایش داده شود. 

با پیشرفت تکنولوژی سئوال دیگری نیز برای دنبال کنندگان فوتبال ایجاد شد. اینکه یک بازی خاص برای رسانه ها و طرفداران متفاوت باشد و اهمیت بیشتری داشته باشد عادی است اما هنوز جای سئوال است که چرا سازمان لیگ که باید یک نهاد بی طرف باشد سال قبل صرفاً بازی دربی پایتخت را با وی ای ار برگزار کرد و بعد از آن پرونده وی ای ار بسته شد و در هیچ‌ بازی دیگری مورد استفاده قرار نگرفت.

امسال هم مثل شبکه سه، وی ای آر به سرخابی های پایتخت گره خورده و آنها هر کجا باشند کمک داور ویدیویی هم خواهد بود و در باقی موارد هر چه بادا باد! اینبار هم وی ای آر همراه با شبکه سه به تبریز آمد و بار دیگر باید نگاه کرد و دید تا کی تیمی از پایتخت مهمان تبریز خواهد شد تا دوباره تجهیزات کمک داور ویدیویی را به تبربز بیاورند و دوباره با خود ببرند. البته گفته شده که تا پایان نیم فصل قرار است یک دستگاه مجزا به تبریز منتقل شود ولی اینکه به صورت پرتابل کمک داور ویدئویی هر کجا که استقلال و پرسپولیس هستند، منتقل شود، مصداق بارز و تایید دوباره ای است بر دردانه بازی سرخابیها!

کد خبر 2469


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید