قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/06/06 13:15 | کد خبر : 2455
این رفت، یکی دیگه میاد اما نه به این زودی!

VAR در یادگار؛ هر آنچه نیاز است بدانید

موضوع تجهیز ورزشگاه یادگار امام به VAR کمی پیچیده شده البته قبل از خواندن این مطلب که قرار است هر آن چه نیاز است را برایتان شرح دهد.

ورزشگاه یادگار امام ,تراکتور,Var,

به گزارش ورزش آذربایجان، ورزشگاه یادگار امام یکی از پنج ورزشگاه نخست کشور بود که پیش از شروع لیگ برتر قرار شد به کمک داور ویدئویی تجهیز شود. با گذشت دو هفته از لیگ برتر اما جز یک کانکس و تجهیزاتی که بعد از بازی با پرسپولیس جمع آوری و از تبریز خارج شد، چیز خاصی ندیده ایم. با این وجود مسئولان مربوطه با اطمینان از تجهیز یادگار به VAR دائمی خبر می دهند؛ البته نه به این زودی‌ها!

تجهیزاتی که در بازی تراکتور-پرسپولیس مورد استفاده قرار گرفت، یکسری تجهیزات پورتابل هستند که قرار است تا زمان تجهیز ورزشگاهها به VAR، سرتاسر ایران را بگردند و در بازی های حساس به صورت کانکسی مورد استفاده قرار بگیرند؛ همان طور که در بازی تراکتور-پرسپولیس شاهدش بودیم.

دلیل استفاده از VAR در یادگار امام در یک کانکس نیز دائمی نبودن استفاده از آن در تبریز بود. محل مربوط به تجهیزات VAR در ورزشگاه یادگار امام انتخاب و آماده بهره برداری است اما از آنجایی که تجهیزات بازی با پرسپولیس قرار بود بلافاصله یادگار را ترک کنند، تصمیم به استفاده از آنها در کانکس گرفته شد.

اما چه زمانی یادگار به VAR دائمی تجهیز می شود؟

طبق اطلاعاتی که از هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی و اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی کسب کرده ایم، ورزشگاه یادگار امام همچنان یکی از ورزشگاههایی است که در اولویت تجهیز قرار دارد. 5 الی 7 دستگاه خریداری شده هنوز وارد ایران نشده اند و بعد از ورود به ایران یکی از آنها قرار است به تبریز منتقل شود. طبق این اطلاعات، اگر بخواهیم برای تجهیز یادگار به VAR زمان تقریبی تعیین کنیم، آن زمان، اواخر نیم فصل اول لیگ برتر 04-1403 خواهد بود.

کد خبر 2455


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید