قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/30 16:30 | کد خبر : 2386
به بهانه دور وز تا دیدار بزرگ هفته

تراکتور-پرسپولیس؛ آیا این ها را می دانستید؟!

دربی قرمزهای لیگ برتر روز پنج شنبه در تبریز برگزار می شود؛ یک دربی پر از دشمنی و کینه و با آمار منحصر به فرد...

تراکتور,پرسپولیس,لیگ برتر فوتبال ایران,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، روز پنجشنبه  از ساعت 19:45 در ورزشگاه یادگار امام تبریز تیم های تراکتور_ پرسپولیس به مصاف هم خواهند رفت. رقابت های این دو تیم سابقه ای بیش از نیم قرن دارد و سرشار از اتفاقات و رکوردهای منحصربفرد است. بررسی قسمتی از این آمار جالب در فاصله دو روز تا تقابل مهم پنج شنبه خالی از لطف نیست.

 اولین گلزنان دو تیم
رضا جباری اولین گلزن تیم پرسپولیس به تراکتور است.
فرهاد علیاری نیز اولین گلزن تراکتور به پرسپولیس است.

مجموع گل ها با فاکتور، شصت و دو
دو تیم در مجموع دیدار های رو در رو ۶۲ گل زده اند. سهم پرسپولیس ۳۵ گل و سهم تراکتور ۲۷ گل است. این تعداد گل با فاکتور از باخت انضباطی تراکتور به پرسپولیس با نتیجه ۳_صفر است.

کرار منجی و منحصر به فرد
اولین برد تراکتور در لیگ برتر مقابل پرسپولیس با تگ گل کرار جاسم در دیدار برگشت فصل یازدهم و در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۸۹ اتفاق افتاد. بعد از اخراج کرار در این بازی او دارای منحصر به فرد ترین آمار گلزن اخراج شده در دیدار های دو تیم است.

نه خارجی گلزن
در لیست گلزنان خارجی دو تیم اسم ۹ بازیکن به چشم میخورد. پنج بازیکن برای تراکتور و چهار بازیکن برای پرسپولیس در این رقابت ها توانستند گلزنی کنند. بازیکنان با ملیت عراق، پرتغال و برزیل دو گل و نیجریه ، هندوراس و تاجیکستان یکبار موفق به گلزنی شده اند.

لوپز آقای گل خارجی
در لیست گلزنان خارجی فلاویو لوپز با بریس خود در بازی ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در صدر بهترین گلزنان خارجی این رقابت ها قرار دارد.

سید صالحی با منحصر به فرد ترین آمار
سید مهدی سید صالحی تنها بازیکن تاریخ این رقابت ها است که در سه رقابت متوالی برای هر دو تیم موفق به گلزنی شده است‌. او دوبار در دیدار رفت و برگشت برای تراکتور و در دیدار رفت فصل بعد برای پرسپولیس گلزنق کرده است تا با سه گل متوالی برای هرد تیم این آمار منحصر به فرد را داشته باشد.

تک گل به خودی تاریخ این رقابت ها
در کل تاریخ این رقابت ها با تنها یک گل به خودی ثبت شده است. سوشا مکانی دروازه بان وقت تیم پرسپولیس در سال ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ و در ورزشگاه آزادی توپی را اشتباها وارد دروازه خودشان کرد تا این عنوان تاریخی را به تنهایی کسب کند.

محمد آقای گل لیگ برتی این رقابت ها
محمد عباسزاده با ۴ گل برای تراکتور در صدر جدول گلزنان این رقابت ها حضور دارد.سید مهدی سید صالحی ،کمال کامیابی نیا با ۳ گل در رده بعدی قرار دارند

کد خبر 2386


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید