قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/24 21:09 | کد خبر : 2315
پرستاره ولی پر از ریسک...

پست به پست با تراکتور ورژن 1403

در آستانه شروع لیگ برتر بررسی خط به خط و عمق اسکواد تراکتور و نیاز های تیم در پست های مختلف تیم. را در دستور کار قرار داده ایم.

تراکتور,لیگ برتر فوتبال ایران,دراگان اسکوچیچ,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، تراکتور ورژن ۱۴۰۳ یکی از تکمیل ترین تیم های تاریخ باشگاه است. این تیم را می توان با تقویت جزئی نه تنها مدعی جام داخلی بلکه یکی از مدعی های کسب جام در لیگ نخبگان فوتبال آسیا نامید.

عمق اسکواد تراکتور در خطوط مختلف پرستاره و دارای رقابت سنگین خواهد بود. آرزوی هر مربی داشتن چنین ترکیب پر از بازیکن در پست های مختلف است. ولی این اسکواد دارای نقاط ضعف ریز و اساسی هم هست که در ادامه همه را مورد بررسی قرار داده ایم.

دروازه با دو پادشاه و یک وزیر

خط دروازه تراکتور یکی از نقاط قوت این تیم است. علیرضا بیرانوند و حسین پورحمیدی رقابت سنگینی برای حضور در ترکیب فیکس خواهند داشت (هر چند سرنوشت هر دو بنا به دلایلی پیچیده است). احسان مرادیان با تجربه نیز جانشین مطمئنی برای این دو خواهد بود.

دفاع وسط پر مهره ولی کم

دفاع وسط تراکتور یکی دیگر از پر ستاره ترین  خطوط است. زوج شجاع خلیلزاده و عارف آقاسی از فصل قبل هماهنگی کاملی دارند. حضور آرتا در این رقابت مثلث مطمئنی ایجاد کرده است. ولی تی تی ها برای این خط نیازمند حداقل یک مدافع دیگر نیز هستند.

راست تراکتور؛ سرراست

دانیال اسماعیلی فر، مهدی شیری و محمد آقاجانپور مثلث مطمئن دفاع راست تراکتور خواهند بود. مهدی شیری از فصل قبل در تراکتور حضور دارد و با تیم هماهنگی کاملی دارد. دانیال اسماعیلی فر یکی از برترین دفاع راست های فصل قبل بود. در این میان محمد آقاجانپور تازه از مصدومیت برگشته نیز برای اثبات خود انگیزه های زیادی خواهد داشت.

دفاع چپ، زوجی مطمئن

در سمت چپ محمدنادری یکی از ستاره های فصل قبل تراکتور بود. ولی این ستاره در مقطعی نیمکت نشین جوان بااستعداد تراکتور سعید کریم آذر می شد. رقابت این دو در خط چپ تراکتور کار اسکوچیچ را برای چینش سخت خواهد کرد.

خط هافبک پرستاره،مطمئن

در خط میانی تراکتوری ها ستاره هایی از دست دادند. ولی با جذب دو بازیکن نقاط ضعف را تا حدودی پوشش داد.

در خط هافبک دفاعی

ایگور پوستونسکی،پویا پورعلی و بهزاد سلامی رقابت خواهند کرد. تجربیات ایگور و پورعلی میتواند در پیشرفت سلامی محصول آکادمی تراکتور تاثیر زیادی داشته باشد.

در خط هافبک میانی تراکتور ریکاردو آلوز ستاره سرشناس تراکتور نقطه قوت این تیم است و حضور سید مهدی حسینی برای فضا سازی آلوز نیاز است. با خروج گوستاوو و عدم جذب جانشین مناسب در این خط قطعا آلوز برای ایجاد موقعیت با چالش های سخت تر از دو فصل قبل مواجه خواهد بود. با توجه با قابلیت بازی مهدی ترابی و امقرحسین حسین زاده در این پست باید منتظر ماند دید تدبیر اسکوچیچ در این باره چه خواهد بود؟

خط وینگر پرستاره و شلوغ

خط وینگر تراکتور را می توان شلوغ ترین پست تراکتور نامید. حضور مهدی ترابی ، امیرحسین حسین زاده ، محمدقنبری ، مهدی هاشمی نژاد، سجاد عاشوری نقطه عطف و تنوع تاکتیکی و تکنیکی به این پست داده است. در این پست دو بازیکن جوان بنام های امیررضاجدی و امین آیمری نیز حضور دارند و میتوانند شگفتی های فصل بعد باشند.

خط حمله مثلث لرزان

با توجه به علاقه اسکوچیچ به بازی با سیستم های دو مهاجمه یکی از کم مهره ترین پست های تراکتور  خط حمله و پست مهاجم است. با توجه به حضور سه مهاجم تومیسلا استرکالی ، رحمان جعفری و مهدی عبدی حداقل یک خرید دیگر در این پست برای تراکتور نیاز خواهد بود.

اسکواد تراکتور در خطوط مختلف به شرح زیر است:

دروازه بانان

علیرضابیرانوند

حسین پورحمیدی

احسان مرادیان

دفاع وسط:

شجاع خلیلزاده

عارف آقاسی

علیرضا آرتا

دفاع راست:

دانیال اسماعیلی فرد

مهدی شیری

محمدآقاجانپور

دفاع چپ:

محمدنادری

سعید کریم آذر

هافبک:

ایگور پوستونسکی

پویا پورعلی

بهزاد سلامی

سید مهدی حسینی

ریکاردو آلوز

وینگر:

مهدی ترابی

امیرحسین حسین زاده

محمدقنبری

مهدی هاشمی نژاد

سجاد عاشوری

امیر رضا جدی

امین ایمری

مهاجم:

رحمان جعفری

تومیسلا استرکالی

مهدی عبدی

کد خبر 2315


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید