قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/24 19:39 | کد خبر : 2312
به بهانه دو روز تا شروع تراکتور در لیگ برتر

بهترین دوی تراکتور؛ آلوز محجوب و مودب

تنها دو روز به اولین بازی تراکتور در لیگ برتر باقی مانده است؛ به همین بهانه یادی کنیم از ممد آلوز تی تی ها.

محمد ایرانپوریان,تراکتور,لیگ برتر فوتبال ایران,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، روز شمار شروع لیگ برتر برای تراکتور به عدد دو رسید. عددی آشنا برای تراکتوری ها! این عدد شش دانگ به نام محمد ایرانپوریان زده شده است.

محمد ایرانپوریان؛
محمد ایران پوریان متولد ۱۳۶۴ در سپیدان استان فارس است. ایرانپوریان با تیم مرصاد فوتبال حرفه ای خود را آغاز و تیم شهرداری تبریز اولین تیم او در تبریز بود.

حضور در تراکتور
محمد در سال ۱۳۹۱ به تراکتور پیوست. رقیب او در آن مقطع میلاد شیخ فخرالدینی بود.

سلطان پنالتی
بر اساس آمار متریکا محمد ایرانپوریان در بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا  ۱۷ پنالتی  از  18 پنالتی خود را به گل تبدیل کرد. این یعنی خلق آمار فوق‌العاده 94 درصدی! جالب اینجاست در آن مقطع  9 پنالتی دیگر تراکتور توسط بازیکنان دیگر زده شد که حاصل تنها 4 گل بود.

موشک زن و گل ماندگارش به النصر؛
محمد یکی از شوتزن ترین بازیکنان تراکتوری بود. یکی از ماندگار ترین گل های او گل دوم تراکتور به النصر امارات در دیدار برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. با وجود حذف تراکتور در آن بازی این گل زیبا در یاد هواداران مانده است.

عضو باشگاه صدتایی ها
محمد ایران پوریان ۶ سال مداوم در تراکتور حضور داشت. او در این ۶ سال ۱۶۶ بازی برای تیمش انجام داد. ۲۷ گل برای به ثمر رساند و ۱۷ پاس گل نیز داد.

بازی با یک چشم؛
محمد ایرانپوریان در بازی مقابل فولاد در نیمه اول با استوک بازیکن حریف از ناحیه چشم مصدوم شد ولی با وجود مصدومیت شدید تا پایان بازی در میدان ماند.

لقب دنی آلوز؛
در آن مقطع دنی آلوز ستاره دفاع راست بارسلونا بود. باتوجه به شباهت بازی ایرانپوریان و دنی آلوز تراکتوری های اولترا به وی لقب ممد دنی آلوز داده بودند. 

نحوه بازی ممد؛
ایرانپوریان در کارهای دفاعی و سانترهای بلند از سمت راست و پنالتی زدن تخصص داشت. همچنین بازی او به دلیل توانایی در بازی‌سازی و ارسال پاس‌های عمقی ستوده شده بود.وی چند فصل به عنوان گلزن‌ترین مدافع لیگ برتر ایران دست یافت.

ساکت ، آرام و شفاف؛
ایرانپوریان یکی از آرام ترین و بی حاشیه ترین بازیکنان تراکتور بود. او همیشه در مصاحبه های خود از هواداران تیم تعریف و تمجید می کرد و به یاد آنها بود. ولی در یکی از مصاحبه های جنجالی خود از گروه خاص هدفدار در سکوها و خبرنگاران پرده برداشت که در نوع خود خیلی جالب بود.

خداحافظی در سکوت؛
محمد ایرانپوریان در سال ۱۴۰۱ بر اثر یک مصدومیت قدیمی از مستطیل سبز خداحافظی کرد.

کد خبر 2312


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید