قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/24 16:30 | کد خبر : 2309

المپیک 2024 پاریس در حالی به پایان رسید که متاسفانه ورزشکاران خطه آذربایجان موفق به کسب مدال در آن نشدند.

المپیک 2024,تکواندو ,کشتی,قایقرانی ,شمشیر بازی,

به گزارش ورزش آذربایجان، بازی های المپیاد XXXIII پس از کش و قوس های فراوان به پایان رسید. پاریس شهر میزبان المپیک تابستانی 2024 بود و این رویداد از رود سن آغاز و طی مراسمی در ورزشگاه "استاد دو فرانس" مشعل بازی ها خاموش شد. 

جورکشی کشتی و تکواندو
کاروان ایران در این آوردگاه با 40 ورزشکار شرکت کرد و موفق به کسب 3 طلا، 6 نقره و 3 برنز شد. مثل ادوار گذشته رشته هایی همچون کشتی و تکواندو بزرگی کردند و توانستند جور کاروان ورزشی ایران را بکشند. 

دست خالی بچه‌های آذربایجان
خطه آذربایجان نیز چون همیشه نمایندگانی در کاروان ایران داشت که متاسفانه ورزشکاران آذربایجانی نتوانستند از این آوردگاه آورده ای برای این خطه داشته باشند. 

با نگاهی دقیق تر به پیشینه حضور آذربایجانی ها در المپیک متوجه می شویم که ورزشکاران آذربایجانی در رشته های دوچرخه سواری، شمشیربازی و قایقرانی، پای ثابت المپیک ها در ادوار مختلف بوده اند و این که چرا تاکنون در این رشته ها موفق به کسب مدال نشده ایم جای بحث و بررسی است.  

تکواندو...
از سویی رشته های مدال آور المپیکی همچون تکواندو که رئیس فدراسیونش و سرمربی بانوان هم اصالتی آذربایجانی دارند، نتوانسته اند افتخارآفرینی میانه ای ها در المپیک و رقابت های جهانی را تداوم بخشند. 

وزنه برداری...
مگر می شود نام و افتخارآفرینی اردبیلی ها را در ورزش وزنه برداری از یاد ها برد و این که اردبیل وزنه برداری در المپیک پاریس نداشت جای بسی شگفتی است.

طلسم را باید شکست
آنچه در این میان مهم است بررسی مسائل و مشکلات و البته حمایت از رشته هایی همچون قایقرانی، شمشیربازی و دوچرخه سواری در آذربایجان است تا با برنامه ریزی و تلاش های نتیجه بخش، ناکامی چندین دهه ای آذربایجانی ها را در کسب مدال در این رشته ها پایان یابد. 

واقعا چرا؟
از سویی بررسی چرایی عدم حضور ورزشکاران آذربایجانی در رشته هایی چون تکواندو و وزنه برداری  در المپیک پاریس و توجه به این که ورزشکاران آذربایجانی در تکواندو و وزنه برداری مدال آور بودند و اکنون عریضه ای برای عرضه ندارند بایستی بیش از پیش مورد کند و کاو مسئولین قرار گیرد و سرمایه گذاری ها در رشته هایی همانند کشتی که رنکینگ کاروان ایران در المپیک ها را جابه جا می کند نیز می توان مسیری جهت هموار نمودن کسب مدال در المپیک ها برای آذربایجان باشد.

کد خبر 2309


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید