قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/22 21:09 | کد خبر : 2287
از مالکیت خاص تا خواسته های خیلی خاص...

گزارش ویژه؛ همه دلایل آپدیت نشدن یادگار

استادیوم یادگار امام تبریز به عنوان محل برگزاری بازی های تراکتور،بعد از گذشت چهار دهه از شروع ساخت آن همچنان با نواقصات و مشکلات قدیمی دست و پنجه نرم می‌کند.

ورزشگاه یادگار امام,تراکتور,حبیب ستوده نژاد,

به گزارش"ورزش آذربایجان"، استادیوم بزرگ یادگار امام تبریز، محل برگزاری بازی های تیم تراکتور در لیگ برتر است. نواقصات و مشکلات این استادیوم جهت آماده سازی برای برگزاری بازی های لیگ برتر به بحث روز هواداران و اصحاب رسانه و ورزش استان تبدیل شده است.در این خصوص می‌خواهیم به نحوه رسیدگی و مالکیت این استادیوم از نگاهی متفاوت بپردازیم.

اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی به عنوان متولی امر در خصوص حفظ و نگهداری استادیوم یادگار امام تبریز شناخته می شود. حتی طبق ادعای حبیب ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان استان کلیه هزینه های استادیوم اعم از تعمیرات بر عهده این اداره است. این ورزشگاه به دلیل قانون عدم اخذ هزینه از باشگاه های خصوصی، به صورت رایگان در اختیار تیم سرخپوشان آذربایجانی قرار می‌گیرد.

در این مدت شنیده شد که شهرداری تبریز مصمم به در اختیار گرفتن مالکیت کل مجموعه استادیوم یادگار امام است؛ این مجموعه دارای ۱۹۶ هکتار مساحت است. اما طبق قوانین،اداره کل ورزش و جوانان استان، فقط توانایی در اختیار گذاشتن استادیوم را به شهرداری دارد. همچنین مالکیت و تصمیم گیری راجع به مجموعه یادگار امام تبریز در اختیار هیئت دولت بوده و خارج از حیطه اختیارات استانی است. شهرداری تبریز برای در اختیار گرفتن کل مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز نیازمند اخذ موافقت از هیئت وزیران می‌باشد که عملی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

در سال های اولیه مالکیت محمدرضا زنوزی بر تراکتور،این تاجر متمول آذربایجانی وعده ساخت استادیوم بزرگ برای تراکتور را داد اما پس از عملی نشدن این وعده،بحث بازسازی استادیوم یادگار مطرح شد. اما این وعده نیز به عمل تبدیل نشد..حتی در سال گذشته واگذاری کامل استادیوم یادگار امام به تراکتور مطرح شد که بنا به گفته ستوده‌نژاد، باشگاه تراکتور حتی جواب نامه‌نگاری اداره ورزش و جوانان را هم نداد.


ورزشگاه یادگار امام تبریز با سایر استادیوم های ایران همانند فولاد آره نا اهواز ،نقش جهان اصفهان و امام رضای مشهد، وجه تمایز بزرگی دارد. یادگار برخلاف این استادیوم ها وابسته به نهاد خاصی نیست. این درحالی است استادیوم نقش جهان تحت مالکیت کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، امام رضای مشهد تحت مالکیت استان قدس رضوی و فولاد آره نا زیر نظر کارخانه فولاد است. اما مالکیت و متولی امر استادیوم یادگار امام به دلیل اینکه تحت سیطره‌ی دولت است. در چنین شرایطی نیز شهرداری تبریز و محمدرضا زنوزی به دلیل عدم تطبیق با شرایط دلخواه شان، میل چندانی به خرج هزینه های گزاف برای بازسازی استادیوم ندارند. به همین دلیل استادیوم یادگار امام تبریز نسبت به سایر استادیوم های بزرگ کشور از نظر زیرساخت و زیبایی بسیار عقب مانده تر از آنها است.

کد خبر 2287


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید