قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/18 19:15 | کد خبر : 2233
از تراکتور و یادگار تا بانوان، ماشین و والیبال...

پاسخ همه سوالات ورزش استان از زبان ستوده‌نژاد

مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی بزرگ ترین معضل ورزش قهرمانی این استان را نبود باشگاه قلمداد کرد.

ستوده نژاد,تراکتور,ماشین سازی,مس سونگون,ورزشگاه یادگار امام,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، حبیب ستوده‌نژاد امروز (پنجنشبه) به مناسب روز خبرنگار یک نشست خبری برگزار کرد و به مسائل پیرامون ورزش استان پرداخت. ستوده نژاد در این نشست خبری اظهاراتی مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

آمار ضعیف ورزش همگانی

متاسفانه از هر ۵ نفر در ایران فقط یک نفر به صورت منظم ورزش می‌کند که این آمار تهدید جدی علیه سلامت مردم است.

فقدان باشگاه درد بزرگ ورزش آذربایجان‌شرقی

فقدان باشگاه در استان دلیل عدم بازتاب ورزش قهرمانی آذربایجان‌شرقی است. تمام بار تیمداری در رشته‌های مختلف را تنها باشگاه مس‌سونگون به دوش می‌کشد. تا زمانی که صنایع آذربایجان‌شرقی با ورزش آشتی نکنند؛ شرایط ورزش استان بهتر از این نخواهد شد.

دوچرخه سواری پتروشیمی احیا می‌شود؟

مدیرعامل پتروشیمی تبریز موافق احیای این تیم است و فعلا منتظر صدور مجوز توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستیم که حداقل در رده های پایه این اتفاق بیفتد.

از ماشین چه خبر؟

از زمان حضورم در ورزش و جوانان بیشترین پیگیری در رابطه با احیای باشگاه ماشین سازی بوده است. پیشنهاد ما در خصوص احیای این تیم ریشه دار و قدیمی وصل کردن به مس سونگون را دادیم و همین طور بازگشت به کارخانه ماشین‌سازی اما به دلیل اتفاق تلخ سقوط هلیکوپتر ریاست جمهوری شورای علی ورزش استان تشکیل نشد و در دولت جدید به دنبال تشکیل این این جلسه خواهیم‌ بود.

ماجرای اتاق VAR یادگار امام

اتاق درنظر گرفته شده برای سیستم کمک داور ویدئویی مورد تائید ستاد استانداردسازی قرار نگرفت و اتاقی دیگر برای استقرار این سیستم در نظر گرفتیم. در صورت لزوم حتی اتاق جدیدی هم برای قرارگیری این سیستم احداث می‌کنیم.

والیبال مس سونگون لیگ برتری می‌شود؟

این موضوع را با مسئول ورزش مس ایران مطرح کرده‌ایم و نتیجه تا هفته آینده مشخص خواهد شد.

آماده واگذاری یادگارامام هستیم

آماده واگذاری این ورزشگاه هستیم. واگذاری کل مجموعه ورزشی یادگار امام از عهده ما خارج است و به هیات دولت مربوط می‌شود اما در بحث استادیوم فوتبال آماده واگذار هستیم.

در مورد چمن هم باید بگویم کاشت تنها در فروردین و یا شهریورماه امکان پذیر است. بازسازی چمن را انجام داده ایم و زیرسازی زمین چمن شماره دو آماده است.

زنان تراکتور در لیگ دسته یک

مجوز سهمیه تیم بانوان تراکتور در لیگ دسته اول را چند ماه قبل در زمان بلاتکلیفی این باشگاه گرفته ایم و الان که وضعیت این تیم مشخص شده فعالیت های مربوط به تیم بانوان را خود باشگاه پیگیری خواهد کرد.

کفپوش خانه والیبال ایرادی ندارد

سالن سه هزار نفری میرداماد به عنوان خانه والیبال در نظر گرفته شده است. کفپوش این سالن استاندار است و ایرادی ندارد. همچنین سالن رسالت به خانه هندبال اختصاص خواهد یافت.

۳۰ گیت یادگارامام (ره) تا تراکتور پرسپولیس

مجوز برگزاری بازی های لیگ‌برتری برای یادگارامام صادر شده است‌. ۳۰ گیت ورودی تا بازی تراکتور و پرسپولیس نصب خواهد شد و در ادامه تعداد گیت ها به ۱۲۰ خواهد رسید.

ورود بانوان؟

تاکنون مجوزی برای ورود بانوان به ورزشگاه های هیچ یک از تیم های لیگ برتری صادر نشده است. جاده اختصاصی بانوان ورزشگاه یادگارامام(ره) کامل نیست و هزینه تکمیل این جاده ۶ میلیارد خواهد بود که بر عهده شهرداری است.

بازی تیم ملی در تبریز؟

تا این لحظه درخواستی از طرف فدراسیون ارائه نشده است.

کد خبر 2233


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید