قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/17 20:30 | کد خبر : 2220

بوکسور ترکیه ایی بعد از غلبه بر حریف فیلیپینی خود به دنبال اولین طلای المپیک کشورش در پاریس است.

بوسه ناز چاکیروغلو,المپیک ۲۰۲۴,

به گزارش ورزش آذربایجان ،بوسه ناز که در رولان گاروس پاریس با شکست فیلیپینی آیر ویلگاس با نتیجه 5-0 به فینال رسید، پس از بازی‌های المپیک توکیو 2020، دوباره به مرحله نهایی راه یافت.

بوسه ناز چاکیروغلو که به فینال مسابقات بوکس در وزن 50 کیلوگرم صعود کرده است، معتقد است که با کسب مدال طلا به ترکیه باز خواهد گشت.

بوسه ناز پس از مسابقه گفت: "تنها چیزی که اینجا می‌خواستیم، بازی مجدد در فینال پس از توکیو بود. به جز این، به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کردیم. تنها خواسته من و تیمم، بازگشت به خانه با مدال طلا است."

بوسه ناز چاکیروغلو در فینال زنان وزن 50 کیلوگرم در روز جمعه 19 مرداد ساعت 23:17 به وقت ایران در رولان گاروس برای کسب مدال طلا با چینی یو وو مبارزه خواهد کرد.

این بوکسور ملی ترکیه در اظهار نظری پیش از بازی‌های المپیک پاریس 2024 به خبرگزاری آنادولو گفته بود که پس از بازی‌های المپیک توکیو 2020 که به دلیل همه‌گیری کووید-19 به سال 2021 موکول شده بود و در فینال وزن 51 کیلوگرم مدال را از دست داد، می‌خواهد مدال را در پاریس 2024 به دست آورد.

‎ناز در صورتی که بتواند در دیدار پایانی به خواسته خود جامه عمل بپوشاند و مدال طلا را به گردن بیاویزد، طلسم مدال طلای کشورش در المپیک ۲۰۲۴ را نیز خواهد شکست. لازم به ذکر است که ترکیه تاکنون یک مدال نقره و یک مدال برنز در المپیک پاریس ۲۰۲۴ کسب کرده است.

کد خبر 2220


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید