قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/16 20:30 | کد خبر : 2210
رکابزن تبریزی: یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام بود

بعد از طلسم‌شکنی بزرگ؛ بازگشت لبیب از پاریس

علی لبیب با انگیزه‌ای ویژه و تنها با ۲۱ سال سن تنها پرچمدار دوچرخه‌سواری ایران در المپیک پاریس بود.

علی لبیب,المپیک ۲۰۲۴,دوچرخه سواری,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، در هشتمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رقابت دوچرخه‌سواری جاده برگزار شد و پسر تبریزی توانست پس از ۱۶ سال انتظار از خط پایان المپیک عبور کند.

علی لبیب رکابزن ۲۱ ساله ایران با ۹۰ رکابزن دیگر از جهان در مسیری به مسافت ۲۷۳ کیلومتر به رقابت پرداخت که ۱۲ نفر مسابقه را تمام نکردند و لبیب در بین ۷۷ نفر باقی مانده در رتبه ۷۶ قرار گرفت.

آخرین مرتبه‌ای که یک رکابزن ایرانی از خط پایان المپیک گذشته است، مربوط به المپیک ۲۰۰۸ پکن بود و بهترین نتیجه ایران را حسین عسگری در همان المپیک گرفت که پنجاه و یکم شد. در سه المپیک قبلی رکابزنان ایران به خط پایان نرسیدند و حالا نماینده ایران پس از ۱۶ سال بار دیگر از خط پایان المپیک عبور کرده است.

علی لبیب، دوچرخه‌سوار المپیکی ایران پس از گذشتن از خط پایان گفت: خوشحالم که توانستم به عنوان نفر ۷۶ از خط پایان عبور کنم. یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی خودم را امروز پشت سر گذاشتم و خوشحالم که زحماتم نتیجه داد.

او گفت: خوشحالم طلسم رد نکردن خط پایان را امروز من و پس از سال‌ها شکستم.

لبیب تاکید کرد: امیدوارم این عملکرد روزهای خیلی بهتری را برای دوچرخه‌سواری ایران رقم‌ بزند و بتوانیم آینده درخشان‌تری داشته باشیم.

او امروز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره)  وارد ایران شد و همراه سایر المپین های ایرانی مورد استقبال مردم و مسئولین قرار گرفت.

کد خبر 2210


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید