قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/10 18:45 | کد خبر : 2144
کوچ اجباری از خانه و تقدیم آن به رشته بلاتکلیف

والیبال تبریز و اتفاقی نامیمون؛ تفکیک یا تبعیض؟!

احداث خانه جدید والیبال و بسکتبال به صورت مجزا سبب شده است تا پرطرفدارترین رشته بعد از فوتبال در تبریز به مکان دور و سالنی غیراستاندارد نقل مکان کند.


به گزارش"ورزش آذربایجان"، با تصمیم اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی جهت تفکیک مکان و سالن دو رشته والیبال و بسکتبال از هم و ایجاد خانه اختصاصی برای آنها مقرر شده است سالن شهید صمد اقدمی تبریز به هیئت بسکتبال استان واگذار شود و سالن جدیدالاحداث واقع در منطقه میرداماد تبریز به خانه والیبال استان اختصاص یابد. به نظر می رسد این تصمیم بیشتر به ضرر والیبالیست های استان باشد تا به نفع آنها.

سالن اقدمی تبریز از جهت کف پوش دارای استانداردهای لازم است،اما سالن جدید میرداماد تبریز از جهت کف‌پوش و سایر استانداردهای لازمه فاقد همچین ویژگی هایی است.در این صورت بازیکنان حرفه‌ای این ریسک و خطر را نمی‌پذیرند که در یک سالن غیراستاندارد حاضر به انجام بازی شوند.

والیبال استان و تبریز از دیرباز بازیکنان بزرگی به تیم های ملی و لیگ برتری معرفی کرده و از جهت خروجی عملکرد قابل قبولی داشته است. در صورتی که بسکتبال استان خروجی آن چنانی نداشته است،کما اینکه به جز چند دوره حتی تیمداری آن چنانی از سطح استان در رشته بسکتبال نشده است. در رشته والیبال،همه ساله شاهد حضور تیم هایی از استان در سطح حرفه‌ای هستیم و مشخص نیست چرا باید چنین اتفاق و تفکیک غیر کارشناسی‌ای برایش اعمال شود.

به طور قاطع می‌توان گفت رشته والیبال بعد از تیم فوتبال تراکتور در تبریز،پرطرفدارارین تیم است و فرقی نمی‌کند که نام تیم والیبال چه چیزی باشد؛ چه شهرداری چه مس سونگون،این علاقه و عشق والیبال دوستان تبریزی است که در لیگ یک و لیگ برتر سالن اقدمی را پر می‌کنند. دلیل اصلی این استقبال زیاد از والیبال در سالن اقدمی،قرار گرفتن این سالن در مرکز شهر و سهل الوصول بودن مسیر آن برای جوانان و والیبال دوست تبریزی که بیشتر از اقشار مناطق محروم و پایین شهر هستند.

در چنین شرایطی والیبال دوستان تبریزی از مدیرکل ورزش‌وجوانان استان انتظار دارند تا در این مورد کارشناسی بیشتر و تجدید نظر اساسی صورت گیرد چرا که در غیر این صورت پیش بینی می شود از تعداد تماشاگران کاسته شود و کمتر والیبالیست حرفه‌ای حاضر شود در یک سالن غیراستاندارد بازی و تمرین کند.در حالی که بسکتبال استان نه به صورت حرفه‌ای تیمی در سطح کشوری دارد و نه خروجی این رشته آن چنان است که بتواند اذهان عمومی‌ را به سوی خود ترغیب کند تا جا والیبال را در سالن اقدمی تبریز پر کند.

کد خبر 2144


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید