قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/08 14:30 | کد خبر : 2119
سالی که تیم با کلی ستاره چهارم شد

ماتریکس به سبک زنوزی؛ کپی از 98!

تراکتور فصل جدید تشابه غیرقابل انکاری با تیم سال 98 دارد که جزئیات آن نیاز به بررسی و درس گرفتن دارند.

تراکتور,محمدرضا زنوزی,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، تراکتور مدل ۱۴۰۳ در مواردی شبیه تراکتور مدل ۹۸ هست. تیم اسکوچیچ در اتفاقات و وقایع مشابه در حال تکرار است. شباهت ها به قدری با جزئیات تکرار شده اند که می توان گفت ماتریکس ۹۸ را در ۱۴۰۳ تماشا می کنیم.

بیرو با رشید
اگرچه قابل قیاس نیست ولی آن فصل رشید مظاهری یکی از تاپ ترین گلر های لیگ برتر بود که محمدرضا زنوزی با جذب وی یک ستاره به تیمش اضافه کرد. در این فصل نیز علیرضا بیرانوند سنگربان شماره یک تیم ملی قطعا ستاره دروازه خواهد بود.

زوج دفاعی بهتر یا هم طراز
در فصل ۹۸ تراکتور از زوج سلیمی-خانزاده استفاده می کرد که یکی از بهترین زوج های خط دفاعی آن فصل بودند. در این فصل نیز زوج شجاع خلیل زاده_ عارف آقاسی و در ذخیره حضور میلاد کر و علیرضا آرتا دفاع مستحکمی برای تراکتور ایجاد می کند.

چپ و راست بیمه در هر دو فصل
در فصل ۹۸ راست تراکتور زوج موسوی _ تیکدری را در اختیار داشت و در این فصل زوج اسماعیلی فر_ شیری بیمه گر سمت راست خواهد بود.
تراکتور در آن فصل در سمت چپ احسان حاج صفی _ میثم تیموری را در اختیار داشت. در این فصل نیز محمد نادری _ سعید کریم آذر پیستون های قابل اعتماد این جناح خواهند بود.

خط هافبک پر طراوت
در فصل ۹۸ حضور اکبر ایمانی، احسان حاج صفی و رضا اسدی دست مربی را برای انتخاب هافبک دفاعی باز گذاشته بود. با ویلیام میمبلا، هری فورستر و مسعود شجاعی  خط هافبک پرتنوع تکمیل شده بود.
 در این فصل نیز حضور (پوریا پورعلی) ایگور ، آلوز ، مهدی حسینی، مهدی ترابی و امیرحسین حسین زاده تنوع نسبی به خط هافبک داده است.

وینگر ها در برابری
خط وینگر تراکتور در دو فصل تقریبا در شرایط یکسانی به سر می برند. در فصل ۹۸ رضا شکاری، مازولا ،سوگیتا ، اشکان دژاگه ، مهدی تیکدری و سبحان خاقانی وینگرهای بودند.
در این فصل امیر حسین حسین زاده ، مهدی ترابی ، مهدی هاشمی نژاد ،امیرحسین جدی و سجاد عاشوری نفرات وینگر را تشکیل می دهند.

مهاجم در قحطی
در هردو فصل تا اینجای کار تیم ها از کمبود مهاجم رنج میبرند. در سال ۹۸ کوین فورچونه چند بازی در تراکتور بود و این تیم با ساسان انصاری بعنوان تک مهاجم بازی می کرد.
در تراکتور این فصل نیز رحمان جعفری بعنوان تک مهاجم حضور دارد و تا اینجای کار خبری از مهاجم در تیم نیست. تراکتور آن فصل را با کلی کمان (هافبک) و بدون تیر (مهاجم گلزن) به سر کرد و امسال هم گویا این معضل وجود خواهد داشت؛ معضلی که نقطه ضعف بزرگ تیم سال 98 هم بود و نیاز به درس گرفتن از آن احساس می شود.



تکرار فسخ پزشکی
در پرونده فسخ پزشکی نیز دو تیم در وضعیت مشابه به سرمی برند. کوین کنستانت فسخ پزشکی تیم ۹۸ است. مهند علی فسخ پزشکی تراکتور این فصل است.

سرمربی خارجی
تشابه دوتیم در سرمربی در خارجی بودن است. مصطفی دنیزلی ترکیه ای مربی تراکتور ۹۸ و دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات این فصل هردو خارجی هستند. 

نویسنده: امیر ابراهیم وند

**همکاران رسانه‌ای عزیز!
تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 2119


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید