قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/06 18:01 | کد خبر : 2096

فاطمه مجلل، قایقران ارومیه‌ای کاروان المپیک ایران برای صعود به نیمه نهایی روئینگ تک نفره برنامه ویژه ای دارد.

فاطمه مجلل,المپیک ۲۰۲۴,

به گزارش ورزش آذربایجان، مسابقات روئینگ المپیک پاریس از صبح شنبه ۶ مرداد در استادیوم دریایی ورس سور مارنه آغاز شد و فاطمه مجلل به مرحله شانس مجدد راه یافت. فاطمه مجلل در گروه اول مقدماتی روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن با رقبایی از اوگاندا، آفریقای‌جنوبی، اسپانیا، استرالیا و نیکاراگوئه رقابت کرد و با ثبت زمان ۰۸:۰۱:۳۰ در رتبه چهارم قرار گرفت و از صعود مستقیم به مرحله یک چهارم نهایی بازماند.

قایق‌های اول تا سوم این رقابت به یک‌چهارم نهایی و مابقی به شانس مجدد رفتند. لازم به ذکر است فاطمه مجلل با ثبت رکورد ۷:۳۷.۰۷ در مسابقات انتخابی آسیا ۲۰۲۴، نه تنها موفق به کسب سهمیه المپیک شد بلکه مدال برنز این رقابت ها را نیز کسب کرد.

فاطمه مجلل بعد از رقابت در مرحله مقدماتی گفت: "از ابتدا برنامه ام این بود که در شانس مجدد برای صعود به مرحله بعد تلاش کنم. وی افزود در گروه سختی قرار داشتم و می دانستم که کارم برای صعود به مرحله بعد آسان نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که توان اصلی ام را برای مسابقه فردا بگذارم. همه آنها سال‌های تجربه حضور در رقابت های جهانی و المپیک را دارند، در حالیکه این مسابقه، اولین حضور من در یک مسابقه بیرون آسیا است."

شانس مجدد دوری است که در آن به پاروزنان شانس دوم برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی داده می شود. مجموعا ۱۴ قایقران در سه هیت شان مجدد با قرعه کشی قرار می گیرند و باهم رقابت می کنند. قرار گرفتن در هیت های شانس مجدد تعیین می کند که قایق در کدام هیت یک چهارم نهایی مسابقه دهد. دو قایق برتر در هر هیت شانس مجدد، به مرحله یک چهارم نهایی می روند و قایق های باقی مانده به نیمه نهایی E/F می روند.

چهار هیت یک چهارم نهایی متشکل از ۶ قایقران و مجموعا رقابت ۲۴ قایقران تشکیل می شود که در این میان، سه نفر اول هر دوره به نیمه نهایی A/B راه می یابند تا برای کسب مدال قدرتمندانه پارو بزنند، در حالی که بقیه به نیمه نهایی C/D) می روند تا رکوردها و رده خود را در جدول بهبود ببخشند.

در نهایت دو نیمه نهایی A/B، دو نیمه نهایی C/D و دو نیمه نهایی E/F و در مجموع ۶ مسابقه نیمه نهایی برگزار می شود و رقابت در آن به این صورت خواهد بود که سه قایق برتر، به رقابت های نهایی دسته بالاتر راه می یابند. برای مثال، کسب مقام دوم در نیمه نهایی A/B منجر به صعود به فینال A می شود.

در نهاییت هر فینال مجموعه ای از رتبه بندی ها را مشخص می کند. فینال A مدال ها را به همراه بقیه رده بندی ها تا رده ششم مشخص می کند. فینال B از ۷ تا ۱۲، C از ۱۳ تا ۱۸ و غیره رتبه بندی می کند. بنابراین، قایقرانان برای برنده شدن مدال، باید در سه تیم برتر مسابقات خود (یا دو نفر برتر رقابت های شانس مجدد)، سه نفر اول مرحله یک چهارم نهایی، و سه نفر برتر نیمه نهایی A/B خود را به پایان برسانند تا به فینال A برسند.

کد خبر 2096


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید