قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/06 14:01 | کد خبر : 2092

آنچه که باید از اختیارات رئیس جمهور باید بدانیم و از او انتظار داشته باشیم! این مطلب شما را در مورد موضوع یاد شده آگاه می کند.

تراکتور,مسعود پزشکیان,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، بعد از انتخاب دکتر مسعود پزشکیان بعنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران سریعا کلیپ هایی از وی در استادیوم یادگار امام تبریز و سخنانش از علاقه به تیم تراکتور وایرال شد.

این موضوع باعث جبهه گیری هواداران تیم های خاص علیه رئیس جمهور منتخب و باشگاه تراکتور شد. در این بین بحث کمک های رئیس جمهور ها و وزرای دولت های پیشین به تیم های خاص مطرح شد. در سمت مقابل نیز شاهد انتظارات جالبی از سوی هواداران تراکتور هستیم؛ اما حیطه وظایف یک رئیس جمهور چیست؟

مروری بر وظایف و جایگاه قوه مجریه در ورزش

بالاترین مقام ورزشی کشور در سال های قبل در نظر مردم وزیر ورزش بود. وزیری که وظایف و چارت فعالیتی مشخصی در ورزش دارد. ولی این گونه نیست و وزیر ورزش پاسخگوی شورای عالی ورزش است.

شورای عالی ورزش؟ رئیس کیست؟

شورای عالی ورزش متشکل از ۱۷ طیف مختلف از ورزشکاران ، اعضای مجلس ، سازمان های دولتی و از همه مهمتر هیئت دولت است.

ریاست این شورا با شخص رئیس جمهور است. در نتیجه رئیس جمهور بالاترین شخصیت تعیین کننده ورزش کشور است.

وظایف شورای عالی کار چیست؟

شورای عالی ورزش از سال ۹۸ تشکیل شد. و دارای سه وظیفه عمده است:

۱.اتخاذ سیاست های اجرایی، توسعه، تربیت بدنی و ورزش کشور

۲. بررسی و تصویب برنامه های بلند مدت ، راهبردی ،اجرایی و نظارتی  حوزه تربیت بدنی و ورزش متناسب با سند آمایش سرزمینی کشور

۳.تقسیم و تسهیم کارها و هماهنگ سازی فعالیت های تربیت بدنی و ورزش کشور و نظارت بر حسن انجام آن و رفع چالش ها و موانع توسعه ورزش بین دستگاه های اجرایی مرتبط با ورزش

اگر از مجرای قانونی بخواهیم از یک رئیس جمهور انتظار کمک ورزشی داشته باشیم از چارچوب فوق نمی توان عبور کرد و طبق همین چارچوب می توان بدبینی ها و خوش بینی های کاذب را مدیریت کرد. البته کمک های خاص و خارج از مجرای قانونی، که در ادوار گذشته بعضا مطرح می شد را نمی توان با این خط کش اندازه گرفت.

کد خبر 2092


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید