قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/02 16:01 | کد خبر : 2051
معرفی ستاره‌های آذربایجان در کارون المپیک ایران

علی پاکدامن؛ قهرمان دیار آفتابگردان‌های طلایی

در قسمت اول معرفی ستاره‌های آذربایجانی کاروان المپیک ایران سراغ یک شمشیرباز پرافتخار رفته ایم.

المپیک2024,علی پاکدامن,شمشیربازی,

به گزارش ورزش آذربایجان، شمارش معکوس برای شروع بازی های المپیک 2024 به صدا در آمده و سه روز دیگر بزرگترین رویداد ورزشی دنیا در پاریس، پایتخت فرانسه استارت خواهد خورد. پایگاه خبری ورزش آذربایجان با توجه به رسالتی که نسبت به ورزش این خطه دارد، در نظر دارد تا عملکرد ستاره های ورزش آذربایجان را به صورت اختصاصی برای شما مخاطبان عزیز پوشش دهد؛ چیزی که در ادوار گذشته جای آن در مارکت خبری آذربایجان خالی بود...

برای شروع قصد معرفی ستاره های ورزش آذربایجان را داریم که در قالب کاروان ایران در المپیک 2024 حضور خواهند یافت؛ قسمت اول را به علی پاکدامن اختصاص داده ایم:

ستاره‌ای از خوی با یک طلای مهم
سید علی پاکدامن اسماعیل زاده، متولد یک شهریور ۱۳۶۹و شمشیرباز سابر اهل شهر خوی است. 
این ورزشکار آذربایجانی نخستین ایرانی است که پس از فخری زاده و بعد از ۲۲ سال مدال طلای سابر را کسب کرده است.

یک خاطره ویژه...
این قهرمان برخاسته از دیار آفتابگردان های طلایی با طلای خویش در رقابت های شمشیربازی قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا در چین توانست بالاتر از ورزشکار کره ی جنوبی در سکوی اول بایستد و کشور ایران را صاحب مدال طلای انفرادی آسیا کند. 

پاکدامن در پاریس 2024
پاکدامن با کلکسیونی از مدال های رنگارنگ آسیا و بازی های آسیایی این بار راهی پاریس شده تا ۶ مرداد به صورت انفرادی و ۱۰ مرداد در مسابقات تیمی نماینده ی کشورمان در المپیاد سی و سوم باشد.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!
تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 2051


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید