قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/22 14:15 | کد خبر : 1940
حالا خریدهای بعدی را پیش بینی کنید…

اختصاصی؛ بررسی خط‌به‌خط اسکواد تراکتور

بررسی اجمالی عمق اسکواد تراکتور، از ترافیک سنگین تا کمبود مهره در پست های حساس خبر می دهد.

تراکتور,مهدی ترابی,دانیال اسماعیلی فر,شجاع خلیل زاده,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، تراکتور در هفته های اولیه بازار نقل و انتقالات خریدهای پر سر و صدا و بزرگی انجام داده است. منابع آگاه از جذب چند ستاره دیگر طی هفته ها و روزهای آتی خبر می دهند و به نظر می رسد اسکواد ایده آلی در اختیار دراگان اسکوچیچ قرار بگیرد؛ در این بین بد نیست نگاهی داشته باشیم به عمق اسکواد سرخ پوشان آذربایجان در مقطع فعلی؛ چیزی که می تواند خیلی راحت نقاط ضعف و قوت تیم را مشخص و برنامه های آتی در مارکت را قابل پیش بینی کند:

معادله‌ای که پیچیده‌اش کردند

بعد از جدایی محمدرضا اخباری از تراکتور و حضور حسین پورحمیدی بعنوان جانشین وی شرایط متفاوتی درون دروازه سرخ پوشان آذربایجان شاهد بودیم. پورحمیدی با وجود آمار خوبش چند اشتباه مرگبار داشت که قضاوت در موردش را سخت کرد. برای فصل جدید و بعد از جدایی قطعی احسان مرادیان باشگاه تراکتور اقدام به مذاکره با علیرضا بیرانوند کردند که با توجه به قانون دوپادشاه در یک اقلیم نمی گنجند قطعا در فصل آینده یکی از دو نفر -بیرانوند یا پورحمیدی- سنگربان تراکتور خواهند بود و حضور همزمانشان قابل درک نیست. اما لازمه یک داشتن دروازه‌بان خوب و آماده در طول فصل، داشتن یک ذخیره قابل اعتماد روی نیمکت است. در چنین شرایطی تی تی ها  با چالش بزرگی بنام انتخاب دروازه بان دوم روبه رو هستند که باید خیلی زود آن را حل کنند.

خط دفاع با ثبات و استوار اما...

یکی از بهترین زوج های دفاعی لیگ برتر در فصل ۰۳-۱۴۰۲ توسط شجاع خلیل زاده و عارف آقاسی در تیم تراکتور تشکیل شده بود. این اتفاق با حضور یک مهره خوب دیگر بنام سیدمحمدحسینی تبدیل به رقابت جذابی برای حضور در ترکیب اصلی شده بود. حال بعد از جدایی حسینی، تراکتور در دفاع میانی تنها سه مهره -خلیل زاده ،آقاسی و کر- را در اختیار دارد.‌به این ترتیب این تیم نیازمند جذب حداقل یک دفاع میانی مطمئن نیز خواهد بود.

در سمت چپ خط دفاعی با حضور محمد نادری و سعید کریم آذر رقابت جذابی را شاهد خواهیم بود.

در سمت راست نیز که فصل قبل تراکتور با عملکرد سینوسی مواجه بود با جذب دانیال اسماعیلی فر و حضور مهدی شیری و سیامک نعمتی شاهد حاشیه امن خواهد بود.

هافبک های تیم پرمهره ولی ناقص

گل سرسبد خط میانی تی تی ها ریکاردو آلوز هافبک محبوب پرتغالی است که در پست های هافبک دفاعی ،میانی و پلی میکر قابلیت بازی دارد. البته طراوت و نبض حملات تراکتور با پست بازی این بازیکن رابطه مستقیم دارد. با توجه به نبود هافبک دفاعی مطمئن در تیم حتی در صورت جذب علیرضا علیزاده از گل گهر این تیم حداقل یک هافبک دفاعی دیگر نیاز دارد تا حضور ریکی در حملات تظمین شود.

در هافبک میانی بعد از خروج گوستاوو واگنین، ریکاردو آلوز و تیم با چالش بزرگی بنام نبود مکمل برای مواجه هستند. چراکه گوستاوو با فضا سازی باعث ایجاد دامنه حرکتی بیشتر برای ریکاردو می شد و این نقطه ضعف بزرگی برای فصل بعد خواهد بود.

سید مهدی حسینی با توجه به ویژگی های بازی اش نمی تواند در پست هافبک دفاعی خیلی موثر باشد. وی در پست هافبک میانی و تهاجمی عملکرد بهتری از خود نشان داده است ولی برای جبران خلا گوستاوو وجود حداقل  یک هافبک میانی دیگر نیاز است.

خط حمله آتشین ولی خنثی

در خط آتش تراکتور و در پست وینگر حضور نفراتی چون امیرحسین حسینزاده، مهدی ترابی ،محمد قنبری و مهدی هاشمی نژاد طراوت خاصی به این خط داده است.

ولی با توجه به اتمام قرارداد امیر ابراهیم زاده و جدایی مهدی عبدی تراکتور در نوک پیکان حملات خود تنها رحمان جعفری را در اختیار دارد که این بخش تیم نیازمند تقویت فوری و ضروری است. خرید مهاجم خارجی برای همین در حال حاضر به اولویت نخست سرخ پوشان آذربایجان تبدیل شده است.

نکته: در ارائه تحلیل از تعدادی بازیکن فاکتور گرفته شده است، که با توجه به عدم اطلاع از قرارداد و آمادگی این بازیکنان صورت گرفته است.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!

تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1940


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید