قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/20 13:36 | کد خبر : 1919
هادی: تیمداری شهرداری کاملاً قانونی است

بررسی شفاف و بی‌پرده قهر شهرداری تبریز با ورزش

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز می‌گوید تیمداری شهرداری از لحاظ قانونی مشکلی ندارد؛ او در گفت و گو با ورزش آذربایجان به طور شفاف در این زمینه اظهار نظر کرد.

پرویز هادی,شهرداری تبریز,

به گزارش ورزش آذربایجان، پرویز هادی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ما راجع به عدم موافقت شورای شهر صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

نجات اماکن ورزشی از تغییر کابری!

قبل از شورای ششم، ورزش شهرداری تبریز به نوعی از بین رفته بود. شورای پنجم سازمان ورزش شهرداری را منحل کرد. تمام اماکن ورزشی شهرداری هم بعد از منحل شدن سازمان و هم بین تعطیلات کرونا تعطیل بود و در نظر داشتند تغییر کاربری بدهند. ما به زور در این اماکن ورزشی را باز و احیا را آغاز کردیم.

ایجاد کمیسیون ورزش و جوانان

در گام اول دیدیم کمیسیون ورزش جزئی از کمیسیون فرهنگی بود و دریافتیم که مسائل فرهنگی زمان بر است و زمانی برای ورزشی اختصاص نمی‌یافت. برای حل این مشکل پیشنهاد دادیم کمیسیون مجزایی برای مسائل ورزش و جوانان اختصاص دهیم که با موافقت اعضا همراه شد. در طی این سه سال قدم‌ها، تصمیم‌ها و مصوبات خوبی در این کمسیون عملی شده‌اند.

احیای اماکن ورزشی با کمک بزرگان

به مردم قول داده بودم که دوباره باشگاه شهرداری را احیا کنیم و در این راستا هم تلاش کردیم. وزارت کشور ،استانداری، فرمانداری و سردار خرّم فقید که انشالله روحشان شاد باشد، در احیای این باشگاه کمک شایانی کردند. در نهایت با حضور شهردار تبریز این باشگاه را تاسیس کردیم. با احیا باشگاه تمام امکانات و اماکن، استخرها و سالن ها دوباره برگشتند. البته این اماکن وضعیت جالبی نداشتند. این اماکن که بلاصاحب مانده بودند بعد از احیای باشگاه تعمیر و در اختیار مردم گذاشته شدند.

هر سه شنبه یک سالن ورزشی

هزار میلیارد تومان بودجه در سال ۱۴۰۲ به ورزش اختصاص داده شد که شاهد احقاق آن بودیم. ۵۵ پروژه ورزشی که تعریف کرده بودیم هم به مراحل پایانی و بهره‌برداری رسیده‌اند. اکنون برنامه ریزی شده که هر سه شنبه یکی از اماکن و سالن ها را افتتاح کنیم. سه شنبه قبلی اولین سالن از ۲۵ سالن در نظر گرفته شده در آخماقیه افتتاح شد و این سه شنبه سالن شمس افتتاح خواهد شد. تا پایان دور ششم شورا هر هفته شاهد افتتاح سالن ورزشی خواهیم بود.

بزرگترین سالن سرپوشیده ایران در تبریز

در بودجه ۱۴۰۳ سهم ورزشی ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که بخش اعظم آن به مهم ترین پروژه یعنی احداث سالن ۱۵ هزارنفری که بزرگترین سالن سرپوشیده ایران خواهد بود اختصاص دارد. قول می‌دهم پس از افتتاح این سالن شهر تبریز به قطب گردشگری ورزشی تبدیل شود.

حمایت مالی از ملی پوشان

در موضوع حمایت از ورزشکاران کمیته حمایت از قهرمانان را به تصویب رسانده‌ایم و موضوعات کارشناسی شده را آنجا بررسی کردیم.

هر ورزشکار تبریزی که ملی‌پوش باشد و در مسابقات آسیایی و … حضور یابد مبلغی به عنوان کمک هزینه دریافت خواهد کرد. هر سال این رقم نسبت به تورم تغییر پیدا می‌کند.

یکی دیگر از آیتم ها نیز استخدام و جذب قهرمانان است. این موضوع را قانونمند کرده ایم تا سالیان سال اجرایی شود و ورزشکاران نیز دغدغه هایی در این راستا نداشته باشند. ما تا پایان کارمان از قهرمانان حمایت خواهیم کرد.

از تیمداری چه خبر؟

در رابطه با بحث تیمداری هم باید بگویم که برنامه اول ما در شورا توسعه زیرساخت های ورزشی بود که با این برنامه ۳۰ درصد سرانه ورزشی شهر افزایش یافت. پس از افتتاح پروژه های حاضر، سرانه ورزشی به ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت تا شهروندان به راحتی از این امکانات ورزشی استفاده کنند. پس از توسعه ورزش همگانی و افزایش سرانه ورزشی شهر به موضوع آکادمی محور کردن ورزش های دارای پتانسیل توجه کردیم. در همین راستا امسال هم کلاس های تابستانی باشگاه ورزشی شهرداری انجام شد.

سنگ اندازی در مسیر احیای باشگاه شهرداری

در رابطه با تیمداری هم باید در ابتدا استعدادهای برتر را معرفی کنیم. این هفته در صحن شورا هم لایحه تیمداری مورد بررسی قرار گرفت‌. ماهیت باشگاه تیمداری است و اگر تیمداری نکند نمی‌توانیم نامش را باشگاه بگذاریم. در مصوبه این هفته مقرر شد تا در حالت اسپانسری فعالیت داشته باشد. آقای شهردار اسامی چندین شهر را برد که تیمداری هایشان در حد حرفه‌ای است اما متاسفانه یک سری از همکاران ما بدون سند و مدرک صحبت می‌کنند که درست نیست. این اقدام باعث ضربه زدن به شهر می شود. با سنگ اندازی بزرگ باعث ضرر به ورزشکاران می شویم.

تیمداری شهرداری منع قانونی ندارد

ما هرچقدر به ورزش کمک کنیم خوب است و کار نیک به حساب می‌آید. تا زمانی که هستم به جامعه ورزشی کمک خواهم کرد و در موضوع ورزش هم تمام هم و غم من توسعه ورزش است. حتما پیگیر مسائل خواهم بود و مصوبه دیروز را هم به صورت جدی پیگیری خواهم کرد. ما هیچگونه مشکل قانونی برای تیمداری نداریم و بنده هم این موضوع را به صورت قانونی پیگیری کرده ام. به یاد دارم که یکی از بندهای مربوط به باشگاه ورزشی که درخصوص تیمداری بود پیگیری هایی کردم تا قانونی باشد.تلاشم این است، را در شهر خودمان تیمداری کنیم تا بانوان برای ادامه فعالیت در رشته ورزشی خود مسافت های دور را طی نکنند.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!

تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1919


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید