قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/17 10:45 | کد خبر : 1884
خیلی ها بابت این تیم به من تبریک گفتند

مونتلا: به تیمم افتخار می‌کنم؛ آینده مال ماست

مونتلا بعد از شکست مقابل هلند گفت: به تیمم افتخار می‌کنم. شاگردانم با روحیه فوق‌العاده بازی کردند.

تیم ملی ترکیه,تیم ملی فوتبال ترکیه,مونتلا,یورو۲۰۲۴,

به گزارش “ورزش آذربایجان”،تیم ملی ترکیه در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ (یورو ۲۰۲۴) با شکست ۲-۱ برابر هلند از مسابقات خداحافظی کرد. سرمربی این تیم، وینچنزو مونتلا، با وجود حذف از مسابقات، از تلاش و مبارزه فوق‌العاده بازیکنان تیمش از ابتدای مسابقات تا پایان، تمجید کرد.

مونتلا در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی در استادیوم المپیک برلین گفت: "هر چه داشتیم، دادیم. فکر می‌کنم یک تورنمنت بسیار خوبی در اروپا بازی کردیم. وقتی هلند و اسپانیا را هم در آن گروه قرار دهیم، آن‌ها یک بازی بیشتر از ما برنده شدند. ما تیمی هستیم که با شور و شوق بیشتری دفاع و بازی می‌کنیم. همکارانم و دیگر حرفه‌ای‌های فوتبال هم به خاطر عملکردمان در این مسابقات به من تبریک گفتند. بازیکنان بسیار جوانی داریم. ۵-۶ بازیکن ما اینجا نبودند. ما جوان‌ترین تیم در مسابقات اروپا هستیم. باید به تیم خودمان افتخار کنیم. من به تیمم افتخار می‌کنم. با روحیه فوق‌العاده و روح ترکی بازی کردند. با وجود شکست، مردم ترکیه ما را می‌شناسند. این بازیکنان واقعاً شایسته محبت را دارند. باید پیشانی همه آن‌ها را بوسید. با عملکردشان ما را خوشحال کردند، افتخار کردیم. پس از این مسابقات، به ترکیه با نگاه متفاوتی نگاه خواهد شد، احتمالاً با احترام بیشتر."

آردا نشان داد که چقدر ارزشمند است

مونتلا در پاسخ به سوالی درباره آردا گولر گفت: "آردا یک تورنمت بسیار خوب را گذراند. او در این سطح، با این تداوم قبلاً بازی نکرده بود. گولر نشان داد که چقدر ارزشمند است. هنوز حتی ۲۰ سال هم ندارد. آینده درخشانی دارد و بسیار بهتر خواهد شد."

اهداف جدیدی را برای خود تعیین خواهیم کرد

این سرمربی ایتالیایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا خود را در تورنمنت‌های بعدی هم در کنار تیم می‌بیند، گفت: "تورنمنت بعدی لیگ ملت‌ها در سپتامبر است. اولین هدف ما آن تورنمنت است. بعد از آن فرصت استراحت خواهیم داشت. اهداف جدیدی برای خود تعیین خواهیم کرد. می‌خواهیم در لیگ ملت‌ها به لیگ A صعود کنیم و از مقدماتی جام جهانی عبور کنیم. چرا نباید به ادامه کار فکر کنم. از کار در اینجا بسیار لذت می‌برم. به تیمم افتخار می‌کنم. چون بیشترشان بازیکنان بسیار جوانی هستند. دوست دارم ثمره کارهایی که انجام داده‌ایم را ببینم."

از ته دل بازی کردیم و جای پشیمانی وجود ندارد

مونتلا با تأکید بر اینکه همه بازیکنانش از ته قلب بازی کردند، گفت: "شاید الان کاری که باید انجام شود، برجسته کردن چیزهای خوبی که اتفاق افتاده است. من پشیمان نیستم. بازیکنانم هم نباید پشیمان باشند. البته ما دلسرد شده‌ایم. چون شایسته بیشتر بودیم. در مسابقات ۳ بازی بردیم و رکورد ترکیه را بالا بردیم. حالا به آینده با اطمینان و دیدگاه روشن‌تری نگاه می‌کنم."

آینده از آن ما خواهد بود

مونتلا ادامه داد: "بازی‌ای که در این تورنمنت انجام دادیم، درس‌هایی که گرفتیم، احساسات زیبا. گفتن بی‌تجربگی آسان است که درست است. چون در لحظه کلیدی بازی شاید می‌توانستیم توپ را کمی متفاوت بچرخانیم. بسیاری از بازیکنان در زمین امروز در طول فصل در باشگاه‌های خودشان هم خیلی دوام نداشته‌اند. این همیشه فراموش می‌شود. چیزی که به آن تجربه می‌گویید، وقتی به دست می‌آورید که بازی کنید. شاید در این جنبه کمی ضعف داشتیم. عادت به بازی در این سطح می‌تواند بیشتر شود. نیمه دوم می‌توانست کمی بهتر باشد، اگر اینطور بود شاید یک تیم بی‌نقصی می‌شدیم که باید بررسی می‌شد. آن هم کمی جالب بود. قطعاً در اینجا تجربه بزرگی کسب کردیم. بازیکنان در این تورنمنت خیلی تجربه کسب کردند. وقتی به نحوه بازی‌مان در زمین نگاه می‌کنیم، باید بگوییم که در ترکیه به این تیم محبت زیادی وجود دارد. هواداران فوتبال در جای دیگری از دنیا هم با محبت و علاقه به این تیم نگاه می‌کنند. من از این بابت افتخار می‌کنم. اینجا متوقف نمی‌شویم، این یک پایه‌گذاری است. باید به بهبود خود ادامه دهیم. چون آینده از آن ما خواهد بود."

در مورد داور خیلی خوش‌شانس نبودیم

مونتلا درباره سوالی که به تصمیمات داوران اشاره داشت و به نفع ترکیه نبود، گفت: "خیلی خوش‌شانس نبودیم. نمی‌خواهم بیشتر در مورد داور اضافه کنم."

سرمربی ایتالیایی با اشاره به اینکه هواداران ترکیه تا آخرین لحظه پشت تیم بودند، گفت: "هواداران ما تا آخرین لحظه حامی ما بودند. با افتخار و شور و شوق زیاد از روز اول تا پایان پشت تیم بودند، نه فقط در طول مسابقه. چیزی که واقعاً من را خوشحال کرد، ادامه محبت هواداران پس از شکست امشب بود. این واقعاً من را خیلی خوشحال می‌کند.

کد خبر 1884


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید