قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/16 17:24 | کد خبر : 1878
آی ییلدیزلار در مسیر تاریخ‌سازی با لشگر غایبان

قبل از تماشای ترکیه-هلند بخوانید

تیم ملی فوتبال ترکیه در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات یورو2024 به مصاف هلند خواهد رفت.

تیم ملی ترکیه ,تیم ملی فوتبال ترکیه,یورو۲۰۲۴,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، تیم ملی فوتبال ترکیه در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف هلند خواهد رفت. ترکیه که در بین هشت تیم برتر مسابقات در آلمان قرار گرفته، قصد دارد با پیروزی بر هلند به نیمه‌نهایی صعود خواهد کرد. این دیدار در ورزشگاه المپیک برلین و در ساعت 22:30 به وقت ایران برگزار می شود.

مسیر دو تیم تا یک چهارم

تیم ملی ترکیه در گروه F با پرتغال، گرجستان و چک به رقابت پرداخت و با ۲ پیروزی و ۱ شکست پس از پرتغال به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی راه یافت. در مرحله حذفی، ترکیه اتریش را ۲-۱ شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

هلند نیز در گروه D با فرانسه، اتریش و لهستان مبارزه کرد و با ۴ امتیاز به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم به مرحله حذفی رسید. هلند در این مرحله رومانی را ۳-۰ شکست داد و به یک‌چهارم نهایی راه یافت.

تیم برنده این مرحله با برنده مسابقه انگلستان و سوئیس در نیمه‌نهایی که در 20 تیر در دورتموند برگزار می‌شود، روبرو خواهد شد.

داور فرانسوی

این مسابقه را داور فرانسوی کلمنت تورپین قضاوت خواهد کرد و کمک‌های او نیز از فرانسه، نیکلاس دانوس و بنجامین پیج خواهند بود. داور چهارم مسابقه فلیکس زوایر از آلمان خواهد بود و وظیفه VAR بر عهده ژروم بریسار از فرانسه خواهد بود.

غایبان تیم ملی ترکیه

اسماعیل یوسک و اورکون کوکچو به دلیل محرومیت نمی‌توانند در این بازی شرکت کنند. مراح دمیرال هم به خاطر شادی گل جنجالی اش از حضور در دو دیدار محروم شده است. در عوض، کاپیتان هاکان چالهان‌اوغلو و سامت آکایدین که محرومیت‌شان پایان یافته، می‌توانند در میدان حضور یابند. هلند بازیکن محرومی ندارد.

تاریخچه بازی های دو تیم

این سومین باری است که تیم ملی ترکیه به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی اروپا می‌رسد. ترکیه و هلند تاکنون ۱۴ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۱۰ مسابقه رسمی و ۴ مسابقه دوستانه بوده است. ترکیه ۴ بار پیروز شده، هلند ۶ بار برنده شده و ۴ مسابقه نیز به تساوی انجامیده است. آخرین دیدار دو تیم در ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ در آمستردام آرنا برگزار شد و ترکیه ۶-۱ شکست خورد.

مسابقه ۶۳۱ تیم ملی ترکیه

تیم ملی ترکیه با این مسابقه، ۶۳۱مین بازی خود را در تاریخ انجام خواهد داد. تاکنون، ترکیه ۲۴۵ پیروزی، ۲۳۷ شکست و ۱۴۸ تساوی در کارنامه خود دارد.

سرمربی مونتلا

مونتلا، سرمربی تیم ملی ترکیه، تاکنون ۱۲ مسابقه (۷ رسمی و ۵ دوستانه) را هدایت کرده و ۶ پیروزی، ۴ شکست و ۲ تساوی کسب کرده است.

ترکیب احتمالی تیم ملی ترکیه مقابل هلند:

مِرت گونُک، مِرت مولدور، سامت آکایدین، عبدالقریم برداکجی، فردی قادیاوغلو، کان آیهن، صالح اوزان، باریش آلپر ییلماز، هاکان چالهان‌اوغلو، کنان ییلدیز، آردا گولر.

کد خبر 1878


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید