قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/14 19:09 | کد خبر : 1865
این سه فاکتور را به خاطر داشته باشید…

ترابی-تراکتور؛ شب توهین به شعور مخاطب!

بعد ازانتشار یک خبر عجیب، ورزش آذربایجان لازم دانست مواردی را به اطلاع فوتبال دوستان برساند.

تراکتور,مهدی ترابی,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، پس از انتشار خبر توافق باشگاه تراکتور با سه بازیکن پرسپولیسی، طی چند خبر اعلام کردیم که اکثر اخبار منتشر شده در این موارد هدف دار بوده وصرفا جهت بازارگرمی است.

در خلال این موارد، راجع به این اخبار  با جزئیات دقیق بر اساس منابع مطلع و آگاه طی خبر های مختلف اعلام کردیم.(توافق داخلی زنوزی+دریافت مبالغ).

ولی روز گذشته در یک اتفاق بسیار عجیب،خبر جذب ترابی با واژه رسمی توسط برخی خبرگزاری هااعلام شد که نوعی توهین به شعور و سواد مخاطبان است. کلیه رسانه ها و افرادی که این خبر را با کلمه"رسمی" منتشر کرده اند. متوجه شرایط و استاندارد های اعلان رسمی خبر نیستند.

خبر رسمی دارای سه فاکتور است:

فاکتور اول: اعلام خبر از سوی رسانه رسمی باشگاه.

فاکتور دوم : خبر توسط خود بازیکن مورد نظر اعلام شود.

فاکتور سوم: عکس بازیکن مورد نظر با کیت باشگاه مبدا در کنار مقامات باشگاه منتشر شود.

در مورد خبر جذب رسمی مهدی ترابی هیچکدام از سه فاکتور بالا اتفاق نیفتاده است. و قطع به یقین این رونمایی به صورت رسمی نیست.

شاید اخبار اخیر ورزش آذربایجان در اوایل در بین برخی افراد دیدگاه خاصی ایجاد کند. ولی بهتر است علم و سواد رسانه خود را در این زمینه بالا ببریم و این مهم یکی از اصلی ترین سیاست های ماست. تکیه بر منابع موثق که حاصل آن اطلاعات سریع و دقیق است، می تواند زمینه را برای تشخیص مخاطب بالا ببرد.

واژه رسمی با سه فاکتور استفاده می‌شود که در مورد مسئله ترابی این واژه بیشتر جهت جذب مخاطب و بازار گرمی استفاده شده است. اتفاقی که عده ای جذب خبر شده اند و چشم روی حقایق بسته اند.

پی نوشت: عکس تزئینی است و نمونه واقعی آن لازمه رسمی اعلام کردن انتقال است.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!

تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1865


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید