قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/13 09:30 | کد خبر : 1848
گزارش کامل کنفرانس خبری سرمربی ترکیه بعد از برد بزرگ

مونتلا: روحیه و قلب ترک را در میدان دیدیم

وینچنزو مونتلا پس از پیروزی 2-1 ترکیه مقابل اتریش، از روحیه تیمی بازیکنانش تمجید و اظهار کرد که به عملکرد آنها افتخار می‌کند.

تیم ملی ترکیه,تیم ملی فوتبال ترکیه ,مونتلا,یورو۲۰۲۴,

به گزارش ورزش آذربایجان، در آخرین دیدار  مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا 2024، تیم ملی ترکیه با پیروزی 2-1 مقابل اتریش به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. وینچنزو مونتلا، سرمربی تیم ملی، در این باره گفت که تیمش با روحیه‌ای فوق‌العاده مبارزه کرده و او به تمام بازیکنان خود افتخار می‌کند.

وینچنزو مونتلا در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی در استادیوم لایپزیگ اظهار داشت:

روحیه تیمی بی‌نظیری داشتیم

این روحیه تیمی را که به میدان آوردند به تیم تبریک می‌گویم. برای تمام کشور بسیار خوشحال هستم.

سیو دقایق پایانی مرت

مرت گوناک سیوهای فوق‌العاده‌ای داشت. برای تیم، کشور و دروازه‌بان‌مان خوشحالم. به او تبریک می‌گویم. کارش همین است، دروازه را نگه داشتن و در دقایق آخر این سیو را انجام داد. روحیه تیمی بی‌نظیری داشتیم. این روحیه تیمی را که به میدان آوردند به تیم تبریک می‌گویم. برای تمام کشور بسیار خوشحال هستم.

عملکرد آردا گولر

آردا نمایش فوق‌العاده‌ای داشت. مجبور شد کار متفاوتی انجام دهد. او برای تیم بسیار تلاش کرد، بیشتر از هر زمانی که دیده‌ام دوید. باید به این افتخار کند. او برای تیم بازی کرد و از لحاظ فیزیکی نیز به تیم کمک کرد. ما در حال کار بر روی بهبود ظرفیت فیزیکی او هستیم. به او تبریک می‌گویم.

تاکتیک اتریش

گاهی اوقات دفاع پنج‌نفره می‌کنیم، در خط میانی بازیکنانی داریم که بین دو خط جابجا می‌شوند. این تصمیم برای متوقف کردن اتریش و تسلط بر توپ بود. از یک مدافع اضافی برای قطع خطوط پاس استفاده کردیم. با این کار توانستیم بر توپ تسلط پیدا کنیم. به تیمم افتخار می‌کنم. یک روحیه تیمی جدی در میدان نشان داده شد. دیدن این روحیه در میدان استثنایی و فوق‌العاده است. فراتر از فرم و تاکتیک، دیدن این مهم است. گلی زودهنگام به دست آوردیم. اتریش یکی از تیم‌هایی بود که در این تورنمنت بیشترین گل را زده و کمترین گل را خورده، اما ما دو گل به آنها زدیم. امروز قلب ترک را در میدان دیدیم. این چیزی است که من درباره این کشور دوست دارم.

انتقام

وقتی به شکست 6-1 در بازی دوستانه اشاره شد، مونتلا اظهار داشت: "به خاطر آن بازی دوستانه بسیار مورد انتقاد قرار گرفتیم. با تیم‌هایی که در جام ملت‌های اروپا 2024 حضور دارند، بازی‌های دوستانه‌ای انجام دادیم. از نظر منفی، پایین‌ترین سطح مان مقابل اتریش بود، که در کارنامه من جایگاه مهمی دارد. اتریش واقعاً تیمی بود که می‌خواستم مقابلش بازی کنم. آن بازی دوستانه به عنوان یک لکه سیاه در کارنامه مربیگری من ثبت شده بود. ما نیز مانند بازیکنان رقابتی هستیم. من هم این غرایز رقابتی را دارم. البته این یک بازی دوستانه بود، اما وقتی به سطح بین‌المللی می‌رسید، نمی‌توانید بگویید فقط یک بازی دوستانه است. از این پیروزی بسیار خوشحالم. فراتر از تاکتیک و برنامه بازی رفتیم. هیچ‌کس تسلیم نشد، همه فراتر از حد خود بازی کردند، روحیه تیمی را نشان دادند. برای یک مربی، چنین بازی‌هایی اهمیت زیادی دارند. اگر تیم روحیه و ایمان نشان دهد، این می‌تواند تمام شب ادامه یابد و من از این افتخار می‌کنم. از موفقیت خوشحالم."

قرار گرفتن کنار افسانه های ترک

خیلی به این موضوع فکر نکردم. اگر با این دو نام افسانه‌ای مقایسه شوم، افرادی که سال‌ها در تاریخ فوتبال ترکیه نقش داشتند، تنها خوشحال می‌شوم. این دو نام ستون‌های فوتبال ترکیه هستند. فاتح را از نزدیک می‌شناسم، به همدیگر احترام می‌گذاریم و دوست داریم. چند ماه پیش فرصتی برای ملاقات داشتیم. او به من علاقه زیادی نشان داد. به خاطر اینکه اهل آدانا است، به او نزدیک‌تر هستم. در فیورنتینا و میلان مربیگری کردم، او هم در این دو تیم کار کرده است. اهل آدانا است، در آدانا کار کردم. او یکی از افرادی است که در تاریخ فوتبال ترکیه تاریخ‌ساز شده و به همین دلیل افتخار می‌کنم.

 

حمایت طرفداران

طرفداران ترکیه پرشور و محبت زیادی نشان می‌دهند. اگر در اینجا در آلمان و در سراسر جهان هر ترک را خوشحال کرده باشیم، خوشحال می‌شوم. این حمایت را همیشه احساس می‌کنیم، اما اگر از روز اول سخت کار کنید، می‌توانید این رؤیاها را محقق کنید. از روز اول این کار را انجام داده‌ایم. امروز جشن می‌گیریم، اما از فردا به کار برمی‌گردیم زیرا بازی مقابل هلند نزدیک است. از مرحله گروهی تاکنون تقریباً تمام بازی‌های جام ملت‌های اروپا 2024 تا ثانیه‌های آخر ادامه داشته است، شاید به جز چند بازی. به همین دلیل نمی‌توانیم نتیجه بازی بعدی را پیش‌بینی کنیم، در فوتبال همه چیز ممکن است.

قرار گرفتن مقابل هلند

هر بازی متفاوت است. ما باید این روحیه، اتحاد و ایمان را حفظ کنیم، اما باید روی زمین محکم بایستیم. چه چیزی به ما اجازه داد این احساسات را در این شب تجربه کنیم؟ هیچ‌کس این فرصت‌ها را در یک سینی طلا به شما نمی‌دهد. قدم به قدم خودتان موفق می‌شوید. باید این اتحاد و ایمان را حفظ کنیم و بدانیم که این یک تورنمنت است که باید قدم به قدم پیشرفت کنیم. حالا باید مرحله یک چهارم نهایی را بازی کنیم، هدف اول ما پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی است.

تاکتیک تیم

به تاکتیک اعتقاد دارم، سعی می‌کنیم تاکتیک را بر اساس حریف از بازی به بازی اجرا کنیم. ما در بازی مقابل چک کار را برای خودمان کمی دشوار کردیم، خیلی می‌خواستیم پیروز شویم. اما امشب کاری که باید انجام می‌دادیم را انجام دادیم. فرم را به شکل لازم تنظیم کردیم. من خیلی به فرم اعتقاد ندارم، اما انتخاب یک برنامه و استراتژی بازی کمی مهم‌تر است. تنها راه من برای انجام این کار این است که بازیکنان را هر روز در تمرینات به لحاظ فیزیکی و ذهنی ببینم و از این طریق برنامه بازی را انتخاب کنم. حریف نیز یک عامل است. به تاکتیک اعتقاد دارم و سعی می‌کنیم تاکتیک را بر اساس حریف از بازی به بازی اجرا کنیم. ممکن است نیاز به بازیابی انرژی فیزیکی و ذهنی‌مان داشته باشیم. دو بازیکن میانی ما محروم هستند، هاکان چالهان‌اوغلو به تیم بازخواهد گشت. باید دوباره کار را شروع کنیم.

کد خبر 1848


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید