قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/13 11:01 | کد خبر : 1846
سریع ترین گل تاریخ جام ملت ها به نام دمیرال

بعد از جام جهانی حالا یورو؛ ترکیه بولتِ فوتبال!

تیم ملی ترکیه بار دیگر در فوتبال تاریخ سازی کرد و در جریان بازی مقابل اتریش سریعترین گل مراحل حذفی یورو را به نام خود زد.

تیم ملی ترکیه,مریح دمیرال,تیم ملی فوتبال ترکیه,یورو۲۰۲۴,

به گزارش"ورزش آذربایجان"، در یکی از بازی مرحله‌ یک هشتم نهایی یورو۲۰۲۴ آلمان، دیشب در استادیوم ردبول آره نا لایپریش، تیم ملی ترکیه با نتیجه دو بر یک اتریش را مغلوب کرد و به مرحله بعدی این رقابت ها صعود کرد. نکته عطف این بازی، رکورد زنی مریح دمیرال در به ثمر رساندن سریعترین گل بازی های مراحل حذفی یورو بود.

تیم ملی ترکیه در همان ثانیه های ابتدایی بازی،از روی کرنر ارسالی آردا گولر و با ضربه سر دقیق و بالاتر از مدافعان اتریش،مریح دمیرال گل اول بازی و ترکیه را به ثمر رساند تا شاگردان مونتلا ریتم بازی را در دست بگیرند و ادامه کار را برای سربازان پروفسور راگنیک سخت تر کنند.

گلی که مریح دمیرال در ثانیه ۵۷ به ثمر رساند از لحاظ آمار و ارقام برای فوتبال ترکیه نکته عطفی بود تا نام این کشور در تاریخ مسابقات یورو حک شود و سریعترین گل مسابقات یورو در مراحل حذفی و دومین گل سریع تاریخ مسابقات یورو پس از ندیم بایرامی(گلزنی در ثانیه ۲۲ مقابل ایتالیا در مرحله‌ی گروهی)، به نام مریح دمیرال ثبت شد.

مدافع تنومند و ستاره سابق یوونتوس،مریح دمیرال در این بازی علاوه بر اینکه عملکرد چشمگیری در خط دفاع تیمش داشت با دو گلی که هر دوی آنها از روی کرنر های ارسالی به ثمر رساند،بهترین بازیکن زمین لقب گرفت تا صعود شیرین ترکیه به مرحله‌ی بعد برای او دو چندان شود.

ناگفته نماند هاکان شوکور،بازیکن تیم ملی ترکیه در بازی مقابل کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲،با گلزنی در ثانیه یازدهم،سریع‌ترین گل تاریخ مراحل‌ حذفی جام جهانی را به نام فوتبال ترکیه زد.این دو رکورد مشابه دست آورد بزرگی است برای فوتبال ترکیه که تاریخ نویسان فوتبالی از نام این کشور در کتاب هایشان یاد خواهند کرد.

کد خبر 1846


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید