قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/06 10:45 | کد خبر : 1780

دور برگشت لیگ دسته یک کشتی در تبریز برگزار شد، چند نکته مهم از این رقابت ها به چشم آمد که ذکر آن خالی از لطف نیست.

کشتی شهرداری تبریز,شهرداری تبریز,لیگ دسته یک کشتی,

به گزارش ورزش آذربایجان ،رقابت‌های دور برگشت لیگ دسته یک کشتی آزاد کشور روز سه شنبه ۵ تیرماه در شرایطی به میزبانی خانه کشتی ایوب بنی‌نصرت تبریز برگزار شد که تیم‌ شهرداری تبریز با دو شکست مقابل هوافضای تهران و قوهای سرخ‌رود، نتوانست به مرحله حذفی برسد.

حضور یک تیم با نام شهرداری تبریز که خبر از احیای ورزش این بخش بعد از چندین سال خشکسالی - که دستپخت شورای شهر قبلی بود - نکته مثبت این رقابت ها بود اما یکسری جزئیات مهم اگر رعایت می شد قطعا بازگشت شهرداری به ورزش زیباتر اتفاق می افتاد.

جدا از عملکرد نه چندان خوب تیم شهرداری تبریز که مسئولان و اسپانسر این تیم می‌توانستند با چینش بهتر نفرات و ترکیبی از نفرات نامدار و بومی، تیمی قدرت‌مند تر را راهی مسابقات کنند، شرایط سالن مسابقات و میزبانی باعث اعتراض برخی از کشتی‌گیرهای مهمان شد.

سالن خانه کشتی تبریز که به نام کشتی‌گیر بلندآوازه ایوب بنی‌نصرت نام‌گذاری شده، در شرایطی میزبان این مسابقات بود که نبود نور کافی و عدم تهویه مناسب سالن باعث سختی کار برای کشتی گیرها شده بود. در شرایطی که کشتی‌گیرهای میزبان و مهمان در لحظات مختلف برای گرم کردن روی تشک‌های کناری تمرین می‌کردند، نبود تهویه مناسب در سالن و گرمای شدید هوا باعث ایجاد مشکلاتی برای آن‌ها شد و حین کشتی نیز کشتی گیران با گرمای سالن دست و پنجه نرم می‌کردند و سایر عوامل تیم‌ها نیز به این موضوع اعتراض داشتند.

در کنار این موضوع، نبود نور کافی و خرابی برخی لامپ‌های سقف سالن باعث شده بود روشنایی سالن نصفه و نیمه باشد و رسانه‌ها در پوشش تصاویر و ثبت آن دچار مشکل باشند.

این در شرایطی است که کشتی شهرستان تبریز و استان آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی در رده‌های پایه داشته و حضور نفراتی مانند فرید دژم خوی در کادر تیم ملی، در کنار ظهور ستاره‌هایی از جمله محسن مصطفوی، علی اکبر شفیعی و علی غلامی توانسته روند مثبتی در رشد کشتی این استان ایجاد کند و مطمئنا فراهم کردن هر چه بهتر زیر ساخت‌ها، به خصوص در خانه کشتی شهر که قلب تپنده کشتی مرکز استان است، می‌تواند به رشد کشتی و درخشش هرچه بیش‌تر ستاره ها کمک کند.

کد خبر 1780


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید