قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/04 18:15 | کد خبر : 1765
آمار، تاریخ، تجربه و همه چیز عیان است…

بدون تعارف؛ این مربی به درد تراکتور نمی‌خورد

گزینه مطرح شده پیرامون نیمکت تراکتور رزومه چندان جالبی ندارد و مهمتر از آن یک آمار عجیب، ریسک در موردش را غیرمنطقی کرده است.

تراکتور,محمدرضا زنوزی,داوید بتونی,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، شرایط مالکیتی تراکتور مبنی بر ادامه تیمداری زنوزی تا حدود زیادی مشخص است؛ با این حال همه منتظر جلسه تشریفاتی‌گونه سران آذربایجان‌شرقی هستند.

در این شرایط تازه‌ترین موضوع پس از شایعات حضور ۳ پرسپولیسی در تراکتور، پیشنهاد این تیم به داوید بتونی دستیار سابق زین‌الدین زیدان در رئال مادرید است.

مربی ۵۲ ساله فرانسوی بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ میلادی، مربی تیم‌های پایه بوده و در ۳ دوره در رئال مادرید سابقه دستیاری زین‌الدین زیدان را دارد.

جالب اینکه، تنها سابقه سرمربیگری بتونی به فصل گذشته در تیمی به نام FC Sion برمی گردد که نتایج کم فروغی به همراه داشته است.

تراکتور در دوران خصوصی‌اش با ۷ سرمربی خارجی همکاری کرده اما نام‌هایی نظیر جان توشاک، ژرژ لیکنز، مصطفی دنیزلی، قربان بردیف و حتی پاکو خمز هم نتوانست علی رغم هزینه‌های هنگفت آرزوی دیرینه تی‌تی‌ها یعنی فتح لیگ‌برتر را برآورد کند. اما حالا نام یک دستیار که سابقه سرمربیگری چندان جالبی هم ندارد، پیرامون تراکتور مطرح شده و بی‌تردید این یک موضوع عجیب و در صورت عملی شدن، یک معامله دو سر باخت برای قرمزها خواهد بود.

البته چند گزینه‌ ایرانی در رادار تراکتور قرار گرفته بود که کانال های نقل‌وانتقالاتی خاص تیم تحت مالکیت زنوزی فعلا آن را منتفی ساخته است. تفاوت فرهنگی و زمان برای انس گرفتن با شرایط ایران عملا کار را برای مربیان خارجی بویژه اروپایی ها سخت کرده و تاریخ و آمار و تجربه هم که علنا پیش بینی موفقیت این دسته مربیان در تبریز را زیر صفر نشان می دهد. حال چه اصراری به تکرار آن هم در چنین شرایطی است بر همه پوشیده است جز یک نفر؟

رئال مادرید و زیدان قطعا کلید واژه های جذابی هستند اما همین کلید واژه ها به نوع های دیکری طی سال های قبل نیز کاتالیزور حضور نفرات ناموفق خارجی دیگری روی نیمکت تراکتور بود؛ پس لطفا گول نخوریم و جوگیر نشویم.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!

تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1765


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید