قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/30 15:01 | کد خبر : 1709
شاید همین یک بند از خواب بیدارشان کند...

تراکتور زنان، از رویا تا الزام، نزدیک به واقعیت!

فدراسیون فوتبال در ابلاغیه‌ای باشگاه‌های لیگ‌برتری را ملزم به تشکیل تیم بانوان کرد اما هنوز خبری از تبریز نیست.

بانوان,تراکتور,

به گزارش ورزش آذربایجان، فوتبال بانوان در منطقه آذربایجان کماکان مورد بی‌مهری و کم‌توجهی مسئولین و مدیران ورزشی است. با نگاهی به جدول لیگ‌برتر فوتبال بانوان هیچ تیمی از این خطه را نخواهید دید.

حالا طبق دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا و تاکید آن روی گسترش فوتبال بانوان، فدراسیون فوتبال با صدور ابلاغیه‌ای باشگاه‌های لیگ‌برتری را ملزم به ایجاد تیم بانوان کرده است. با این حال طبق اطلاعات دریافتی فوتبال بانوان تبریز امسال هم قرار نیست تغییری به خودش ببیند.

استانی نظیر کرمان با جمعیتی بسیار کمتر از آذربایجان شرقی با دو تیم خاتون بم و شهرداری سیرجان صدر جدول لیگ‌برتر بانوان را اشغال کرده‌اند. ملوان بندرانزلی و سپاهان هم تنها تیم‌های لیگ‌برتری هستند که در بخش بانوان هم تیم‌داری می‌کنند.

اما این بی‌توجهی به فوتبال بانوان در تبریز طبعات سنگین‌تری برای ورزش استان داشته است. کوچ اجباری ستاره‌های فوتبال بانوان از این شهر برای بازی در تیم‌های فوتبال لیگ‌برتری سایر استان‌ها و نبود زمینه برای فعالیت و استعدادیابی بانوان ورزشکار استان عوارض جبران ناپذیری هستند که فوتبال بانوان آذربایجان متحمل می‌شود.

حالا باید دید با توجه به الزام اخیر آیا باشگاههای استان و در راس آن تراکتور تحرکی به خود خواهند داد یا همچنان در فاز بیخیالی سیر می کنند. تراکتور سال آینده در لیگ نخبگان آسیا حضور دارد و مجوز حرفه ای خود را گرفته اما با توجه به آپدیت های لحظه ای برخی الزمات و تشدید تاکید روی تیم داری در بخش بانوان آیا آنها بالاخره راه را برای بانوان فوتبالی باز خواهند کرد یاخیر.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!
تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1709


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید