قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/29 21:30 | کد خبر : 1702

تیم ملی ترکیه اولین دیدار خود در یورو را با پیروزی پشت سر گذاشت.

تیم ملی فوتبال ترکیه,گرجستان,یورو۲۰۲۴,تیم ملی ترکیه,

به گزارش ورزش آذربایجان، تیم ملی فوتبال ترکیه اولین بازی خود در یورو 2024 را امشب مقابل گرجستان برگزار کرد و موفق شد این تیم را با نتیجه ۳-1شکست دهد.

این دیدار که اولین دیدار گروه F رقابت ها بود از ساعت 19:30 در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند آغاز شد. بارش شدید باران و درگیری هواداران در ابتدای بازی، از حواشی مهمی دیدار دو تیم ترکیه-گرجستان بود.

ترکیه با تشویق بی امان هوادارانش کار را تهاجمی شروع کرد و بعد از چند حمله خطرناک در دقیقه 25 توسط مرت مولدور به گل اول رسید. این تیم دو دقیقه بعد نیز توسط کنان ییلدیز گل دوم را وارد دروازه گرجستان کرد اما داور به کمک VAR آن را آفساید تشخیص داد.

گرجستان که نمی خواست بازنده راهی رختکن شود با وجود برتری کامل ترکیه، در پی جبران بود و در نهایت نیز موفق شد در دقیقه 32 توسط گئورگیس میکاتدزه دروازه ترکیه را باز کرده و نیمه را 1-1 به پایان برساند.

ترکیه نیمه دوم را بازهم مقتدرانه آغاز کرد و مثل نیمه اول یک بار تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد. شاگردان وینچنزو مونتلا مزد برتری بی امانشان را در دقیقه 71 با سوپر گل آردا گولر گرفتند؛ ستاره جوان رئال مادرید با یک شوت از راه دور استثنایی دروازه گرجستان را در این دقیقه باز کرد.

در ادامه بازی گرجستان تلاش زیادی برای زدن گل تساوی کرد اما حاصل آن یک گل دیگر برای ترکیه بود؛ در آخرین دقیقه وقت های تلف شده و در شرایطی که دروازه بان گرجستان برای کمک به حمله دروازه را ترک کرده بود، ترکیه گل سوم را هم زد تا با رقم زدن برد 3-1 در صدر جدول گروه F قرار بگیرد. دیگر دیدار این گروه را ساعتی دیگر پرتغال و چک برگزار خواهند کرد.

کد خبر 1702


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید