قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/29 12:15 | کد خبر : 1695
ترکیه در پی طلسم شکنی و تکرار خاطرات جنون آمیز

یورو ۲۰۲۴؛ به استقبالِ استارت آی ایلیدیزها

تیم ملی فوتبال ترکیه در نخستین بازی یورو۲۰۲۴ به مصاف گرجستان می‌رود.

یورو۲۰۲۴,تیم ملی فوتبال ترکیه,تیم ملی ترکیه,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، در چارچوب مسابقات یورو۲۰۲۴ آلمان،تیم ملی فوتبال ترکیه ملقب به "آی ایلیدیز" ها امشب از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف  همسایه شمال شرقی خود تیم ملی گرجستان می‌رود؛ ترکیه در گروه F با تیم های ملی گرجستان،پرتغال و جمهوری چک هم گروه است.

تیم ملی ترکیه همواره در بازی های ابتدایی جام ملت های اروپا ناکام بوده است و امشب در صدد آن است تا با برد مقابل گرجستان،این رکورد و ناکامی را پشت سر بگذارد تا با مونتلا،مربی ایتالیایی اش خط و نشانی بر سایر رقبای خود بکشد.

استارت کم‌فروغ مقدمه یک اتفاق بزرگ
تیم ملی ترکیه برای اولین بار در یورو ۱۹۹۶ حاضر شد و در مرحله‌ گروهی بدون اینکه گلی به ثمر برساند بدون امتیاز حذف شد تا این یورو پیش مقدمه‌ای باشد برای حضور قدرتمند ترکیه در سال بعد که از آن به عنوان انقلاب در عرصه مدیریتی فوتبال ترکیه یاد می‌شود.

وداع باشکوه در گام دوم
تیم ملی ترکیه برای دومین بار پیاپی در یورو ۲۰۰۰ و قوی تر از قبل ظاهر شد و با همگروه شدن با تیم های ایتالیا،سوئد و بلژیک که به‌ نوعی گروه سختی برای ترکیه بود،با ۴ امتیاز در  رتبه دوم این گروه پس از ایتالیا قرار گرفت و به مرحله بعد صعود کرد که در مرحله بعد با شکست ۲بر ۰ مقابل پرتغال کهکشانی وداع باشکوهی داشت.

تاریخی که به آن می بالند
تیم ملی ترکیه پس از یک دور رکود و بازماندن از یورو ۲۰۰۴،برای سومین بار در یورو ۲۰۰۸ حاضر شد که یکی از باشکوه ترین دوران فوتبال ترکیه در یورو رقم خورد ترکیه در مرحله گروهی با دو برد مقابل چک و سوئیس و یک باخت مقابل پرتغال به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرد و در مرحله یک هشتم تیم پرقدرت هلند را حذف کرد و در مرحله یک چهارم نهایی با گل دقیقه ۹۰ فیلیپ لام،سه بر دو مقابل آلمان شکست خورد از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند.

دوباره سینوسی...
ترکیه بار دیگر وارد دوران سینوسی شد و غایب بزرگ یورو ۲۰۱۲ پس از درخشش در یورو ۲۰۰۸ نام گرفت ترکیه در یورو ۲۰۱۶ با دو شکست مقابل اسپانیا و کرواسی و یک برد مقابل جمهوری چک با ۳ امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت تا وداع زودهنگامی به یورو ۲۰۱۶ داشته باشد.

ترکیه برای پنجمین بار در یورو ۲۰۲۰ حاضر شد و در این دور هم به مانند دوره قبلی آن چنان شاید و باید ظاهر نشد و با سه شکست مقابل تیم های ایتالیا،ولز و سوئیس،خیلی زود از گردونه این رقابت ها خارج شد تا اندکی فوتبال ترکیه با سطح یک فوتبال اروپا فاصله بگیرد.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!
تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1695


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید