قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/28 12:01 | کد خبر : 1685
برزگر اصل: با زنوزی همزاد پنداری می کنم

ریشه‌یابی مرگ بسکتبال استان؛ بی پرده و تعارف

اگر شما هم دغدغه این را دارید که چرا بسیاری از رشته های مهم با وجود پتانسیل بالا در استان تا مرز نابودی پیش رفته اند، خواندم این مصاحبه را به شما توصیه می کنیم.

حبیب برزگر اصل,توفارقان آذرشهر ,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، حسب گزارش قبلی در باره وضعیت بحرانی بسکتبال استان مصاحبه ای با مهندس، حبیب برزگر اصل، مالک تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر داشتیم. او در این گفت و گو، پی پرده از بی توجهی ها و بی مسئولیت هایی گفت که حیات تک نماینده بسکتبال استان آذربایجان شرقی را تحت الشعاع قرار داد:

یک مرگ تلخ و بازگشت به بسکتبال

خداوند متعال به بنده پسری عنایت کرد و او هم مثل خودم به بسکتبال علاقه مند بود ولی بعد از مدتی بیمار شد و بعد از حدود ده سال مبارزه با بیماری سال ۹۳ فوت کرد. سال ۹۵ به خاطر  زنده نگه داشتن یاد پسرم و شهرم اقدام به تاسیس تیم بسکتبال کردم. تیم ما سابقه دو دور حضور در لیگ برتر(۱۳۹۸)_(۱۴۰۱) را داشت.
حمایت مسئولین، چیزی در حد صفر

هزینه تیمداری در لیگ برتر بسکتبال نسبت به دسته یک حداقل ۴برابر است و این اختلاف با توجه به هدف و رتبه مورد نظر در جدول بیشتر می شود. من بارها گفته ام مسئولین آمدند سخرانی کردند و وعده و وعید دادند و رفتند. حتی یک مسئول نمی توانید پیدا بکنید که اعلام کند برزگر من برای باشگاه تو فلان مقدار کمک کرده ام، کلیه هزینه ها از سال ۹۵ برعهده خودم بوده است.


کل کمک‌های ۵ سال در حد ۲۰۰ میلیون

نمی توان گفت اصلا کمک نشده است. در این پنج شش سال ولی کلا بیشتر از ۲۰۰ میلیون کمک نشده است و بیشترین آن توسط دکتر دبیری از بابت تبلیغ بیمارستان بین المللی روی کیت تیم و به مبلغ ۴۵ الی ۵۰ میلیون بوده است. دید مسئولین به تیم به گونه ای بود که آدم احساس می کرد بعلت شهرستانی بودن تیم به چشم تیم بیگانه نگاه می کنند. نمی دانم برداشت من اینگونه است یا واقعیت هم این گونه است. این تیم همانند فوتبال به ۱۰۰ میلیارد نیاز ندارد نهایتا با ۴ الی ۶ میلیارد می شد سهمیه لیگ برتری را حفظ کرد ولی هیچگونه حمایت و عمل به وعده ها نشد.

وعده دادند، منصرف شدم، جواب ندادند

من‌ در سال ۱۴۰۱ به همراه آقای ستوده نژاد خدمت استاندار وقت مرحوم آقای خرم رفتیم که در این جلسه ، آقای منادی و رئیس هیئت بسکتبال نیز حضور داشتند. قصدم این بود تا اعلام کنم تیم را کنسل میکنم و بودجه ای ندارم. آنها گفتند این کار را نکنید و این تیم استان است و بعد از تماس با چند جا به من گفتند همه چیز حل شد. ما با این حرف ها رفتیم و بازیکن خارجی جذب کردیم ولی بعد از ده روز حتی دفتردار وی نیز به تلفن های ما جواب ندادند.

امکان احیا بسکتبال استان

امکان احیای بسکتبال آذربایجان شرقی را من بسیار سخت می بینم. این اتفاق بستگی به اسپانسر خوب و پول دارد، همان گونه که دریاچه ارومیه مشکلش با آب حل می شود بسکتبال استان نیز با اسپانسر و پول احیا می شود. بسکتبال استان به صورت علنی مرده است. با توجه به پتانسیلی که در بسکتبال داریم این استان ظرفیت ۲ تیم لیگ برتری و حداقل ۴ تیم دسته یکی دارد. متاسفانه استان آذربایجان شرقی یکی از قطب های صنعت کشور است ولی تیم بسکتبالش همانند شهرداری و توفارقان منحل شده است.

همزاد پنداری با زنوزی

من در یک جا یک نقل قول از آقای زنوزی دیدم که گفته بودند: «من این همه هزینه کردم در آخر بازیکنان و هواداران علیه من شکایت کردند.» در حقیقت من هم چنین احساسی دارم. در واقع من  آبرو ، سرمایه، زمان ،پول ، اعتبار و زندگیم را در این راه گذاشتم و ۷۰ درصد زندگیم را برای این تیم گذاشتم ولی الان  فقط شکایات بازیکنان و دادگاه گردی برایم باقی مانده است.همه مسئولین آمدند و عکس انداختند رفتند و کمکی به تیم نشد! یک مثل به زبان مادریمان داریم که می گوید: «اریح بازاردان قوتولدی، سلام علیک قوتولدی» دقیقا مشابه این مثل برای من اتفاق افتاد. از مسئولین خواهش می کنم تا حد توان خود وعده و وعید بدهند و عمل کنند. نه اینکه شخص و باشگاهی را امیدوار کنند و در عمل پشت شخص را خالی کنند و کل زندگی اش را تحت الشعاع قرار دهند.

در سال ۹۵ با نام شهرداری آذرشهر افتتاح شد و از سال ۹۸ به نام توفارقان تغییر نام داد. این تیم طی این هفت سال:

در سال ۹۵ در لیگ استان توانست مقام سوم را کسب کرد.

در سال ۹۶ در لیگ دو مقام دوم را کسب کرد.

سال ۹۷ در لیگ دسته یک مقام پنجم

سال ۹۸(جایگزین تیم منحل شده شهرداری تبریز)لیگ برتر  بعلت کرونا بازی ها ناتمام و تیم با مشکلات مالی دسته و پنجه نرم میکرد.

سال ۹۹ عدم تیمداری

سال ۴۰۰ قهرمانی دسته یک و صعود به لیگ برتر

سال ۱۴۰۱ حضور در لیگ برتر و در آخر لیگ انحلال باشگاه بعلت مشکلات مالی

**همکاران رسانه‌ای عزیز!

تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1685


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید