قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/03 16:24 | کد خبر : 1373
اف 14 و بنز و عددهایی با صفرها بسیار...

پک کامل تراکتور-پیکان؛ میزبان مهیای باخت!

پیش از تماشای دیدار تراکتور - پیکان چند نکته مهم از این دیدار را باید بدانید. این پک کامل را از دست ندهید!

تراکتور,پیکان,لیگ برتر فوتبال ایران,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، تراکتور در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر مهمان پیکان است. این دیدار که به علت حوادث دلخراش اخیر به تعویق افتاد از ساعت 19:45 روز جمعه در استادیوم شهید دستگردی تهران آغاز می شود. در فاصله یک روز تا رویارویی تراکتور-پیکان، توجه‌تان را به پک کاملی از اطلاعات مورد نیاز در مورد این تقابل جلب می کنیم:

داور:
موعود بنیادی فر قاضی این دیدار خواهد بود. 

جایگاه دو تیم در جدول 
تراکتور با کسب ۴۷ امتیاز در ۲۷ دیدار گذشته خود در رتبه چهارم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد. شاگردان مطهری که اکنون همه چیز را از دست رفته می بینند امیدوارند در سه بازی باقی مانده با کسب حداکثر امتیازات به رتبه سوم لیگ برسند . 
پیکان نیز با کسب ۲۵ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول رده بندی قرار دارد و تشریفاتی ترین دیدار های خود را برگزار می کند. آنها نه خطر سقوط را احساس می کنند و نه می توانند به فکر رده های بالای جدول باشند.

فکت: جایگاه دو تیم بر اساس بازی های داخل و خارج از خانه؛ چندان تفاوتی با جدول اصلی ندارد! 

تقابل های اخیر:
تراکتور و پیکان تا کنون 28 بار در تمامی تورنمنت های رسمی کشور به مصاف هم رفته اند. در مجموع این تقابل ها 14 بازی را سرخ های آذربایجان برنده بوده و 9 دیدار نیز با برتری پایتختی ها به پایان رسیده است. دو تیم در 5 بازی نیز مقابل هم متوقف شده اند‌. 

اف 14 خطرناک‌ترین ابزار تاریخ تراکتور 
دو تیم بازی های نسبتا پر گلی داشته اند . در ۲۸ بازی گذشته ۵۴ بار توپ از خط دروازه ها گذشته است که ۳۱ گل سهم تراکتور و ۲۳ گل از آن سهم پیکان بوده است. محمد ابراهیمی مهاجم سالهای دور تراکتور برترین گلزن این تقابل ها بوده و با ۳ گل در صدر است. پس از او بازیکنانی همچون مهدی عبدی ، لوسیانو ادینهو و مسعود شجاعی که همگی جزو بازیکنان تراکتور بوده اند با دو گل قرار دارند. 

این پیکان آماده  باخت است ! 

فرم دو تیم در پنج دیدار گذشته خود حکایت از وضعیت نابه سامان در تیم تهرانی دارد. پیکان در پنج دیدار گذشته خود در لیگ برتر سه باخت و دو تساوی کسب کرده و مدت هاست رنگ پیروزی را به خود ندیده است. در سوی مقابل تراکتوری ها در پنج دیدار گذشته دو بار پیروز از زمین مسابقه خارج شده، دو تساوی و یک باخت را نیز تجربه کرده اند. البته باخت هفته گذشته آن ها به مس رفسنجان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی طعمی متفاوت و بسی تلخ تر داشته و روحیه این تیم را تا حدود زیادی شکسته است.


 
داخل و خارج خانه...
این دیدار که به میزبانی پیکان تهران برگزار می شود، چهاردهمین دیدار خانگی پیکان در این فصل از لیگ برتر خواهد بود . آنها در ۱۳ بازی خانگی قبلی خود تنها ۱۳ امتیاز جمع کرده و در رده ۱۳ ام جدول بازی های خانگی قرار دارند؛ در حالی که تراکتور با ۲۷ امتیاز  در رده سوم این جدول قرار دارند. 
این بازی چهاردهمین دیدار خارج از خانه شاگردان حمید مطهری نیز است. آنها با کسب ۲۰ امتیاز در ۱۳ بازی گذشته خارج از خانه خود در رده ششم جدول بازی های خارج از خانه قرار گرفته اند در حالی که این عدد برای پیکان ۱۲ امتیاز بوده و آنها در رده ۱۲ جدول بازی های خارج از خانه نیز قرار دارند. 

همانند بازی رفت، این دیدار تماشاگر ندارد! 

تراکتور و پیکان همانند دیدار رفت دوتیم، در بازی برگشت هم بدون حضور تماشاگران به‌مصاف هم خواهند رفت، با این تفاوت که دیدار رفت با حکم کمیته انضباطی بدون تماشاگر شده بود اما بازی برگشت به‌دلیل زیرساخت‌های استادیوم دستگردی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

ترانسفر آزاد ، دو تیم به خوبی مبادله می کنند 
فهرست بازیکنانی که از تراکتور به پیکان و یا بالعکس ترانسفر شده اند پر و پیمان است.‌ شاخص ترین آن ها حامد پاکدل، شاهین ثاقبی، سعید واسعی ، ابوالفضل رزاق پور،محمد نصرتی ، سعید دقیقی و حسن رودباریان بوده است. سامان نریمان جهان هافبک فعلی پیکان نیز شاخص ترین بازیکنی است که سابقه بازی برای تراکتور را دارد. 

پایتخت، نصف آن میلیون دلاری ها 
به اذعان سایت معتبر ترانسفر مارکت، تراکتوری ها تیمی با تقریبا ۱۲ میلیون یورو ارزش گذاری ، دو برابر پیکانی که در حدود ۶ میلیون یورو ارزش دارد این فصل خرج کرده اند.  با ارزش ترین بازیکن تراکتور ریکاردو آلوز پرتغالی است که با ۱.۵ میلیون یورو جزو با ارزش ترین بازیکنان لیگ برتر نیز به شمار می رود و در مقابل غلامرضا ثابت ایمانی از پیکان با ۳۷۵ هزار یورو ارزش گذاری با ارزش ترین بازیکن این تیم است. این یعنی از نظر مالی شاید تراکتور را مقابل پیکان بنز بنامیم بهتر باشد.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!
تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

 

کد خبر 1373


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید