قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/02 13:01 | کد خبر : 1364
گزارش ویژه یک بار برای همیشه...

جزئیات کامل معافیت مالیاتی تراکتور

ورزش آذربایجان بررسی کامل روی ادعای هوشنگ نصیرزاده در خصوص عدم معافیت مالیاتی باشگاه تراکتور انجام داده است.

تراکتور,محمدرضا زنوزی ,هوشنگ نصیرزاده,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه  تراکتور در اظهارات اخیر خود تاکید کرد که این باشگاه تحت مالکیت محمدرضا زنوزی، معاف از پرداخت مالیات نیست. به گفته او باشگاه تراکتور مبلغ ۳۴ میلیارد بابت مالیات پرداخت کرده است.

عین جملاتی که نصیرزاده در این مورد به کار برده به این شرح است: «برای صدور مجوز حرفه ای تا تاریخ 10/10، ۳۴ میلیارد بدهی مالیاتی داده‌ایم تا برگه تسویه برای مجوز حرفه‌ای بگیریم.» مثل چند اظهار نظر بحث برانگیز او اما این مورد هم جای بحث بسیاری دارد که به ایجاد ابهامات بزرگ منجر شده است. در این مطلب سعی کردیم ابهام زدایی کاملی در خصوص مالیات و تراکتور انجام دهیم.

قانون که می گوید معاف‌اند!

ابتدا مراجعه می کنیم به ماده ۳ آئین نامه اجرائی ماده ۱۳۴ قانون مالیات های مستقیم که می گوید:

«درآمد باشگاه‌ها و مؤسسات و‌رزشی دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان حاصل از فعالیت‌های منحصراً و‌رزشی از پرداخت مالیات معاف است.»

منظور از فعالیت‌های و‌رزشی، آن نوع فعالیت و رشته و‌رزشی است که براساس مجوز مرجع ذی ربط تعیین می‌شود و توسط باشگاه‌ها و مؤسسات و‌رزشی انجام می‌پذیرد.

تبصره ۱- درآمد باشگاه ها و مؤسسات ورزشی دارای مجوز از مراجع ذی ربط از محل تبلیغات، نقل و انتقال یا معاوضه ورزشکار، فروش لوازم متضمن نشان و یا مشخصات باشگاه و مؤسسه ورزشی و همچنین کمک های دریافتی آنها از دولت و یا مؤسسات دولتی برای انجام خدمات ورزشی، درآمد ناشی از فعالیت ورزشی تلقی می گردد. سایر فعالیت های اقتصادی باشگاه ها و مؤسسات مذکور و نیز فعالیت های ورزشی فاقد مجوز مشمول مالیات می باشند.

با توجه به این قانون کلیه هزینه های پرداخت شده از سهامداران این باشگاه شامل شرکت‌های توسعه سرمایه‌گذاری دریک، سرمایه‌گذاری هواپیمایی آتا، ذوب آهن شمس تبریز، ماشین‌سازی یاقوت تبریز، فنی مهندسی سترگ آذران و گروه صنعتی توان‌ گران سهند شامل معافیت مالیاتی می شوند.

پس این 34 میلیارد چیست؟

با توجه به این قانون و معافیت مالیاتی باشگاه  ابهام بزرگ مالیات ۳۴ میلیاردی پیش می آید که با توجه به پرسجو خبرنگار ورزش آذربایجان از کارشناسان امور مالیاتی این مالیات در دو حالت مقرر شده است:

حالت اول_ کلیه هزینه باشگاه مشمول معافیت مالیاتی است ولی قرارداد بین باشگاه   کارکنان حقوق بگیر باشگاه(مدیران ، کارکنان، کادرفنی و بازیکنان) به اندازه مبلغ قرارداد سهم مالیاتی دارد که یا بخشی از قرارداد بعنوان مالیات کسر میگردد و به اداره مالیات واریز میشود. یا بعضی باشگاه ها برای جذب دست بالا در نقل و انتقالات  با پرداخت کامل قرارداد اعضای تیم  مبلغ مالیات را جداگانه پرداخت میکنند.

حالت دوم_ با توجه به معافیت مالیات فعالیت ورزشی  کلیه فعالیت های غیر ورزشی اعم از خرید و فروش  ، سرمایه گذاری وفعالیت های غیر ورزشی باشگاه شامل مالیات میشود.

باتوجه به تخلف اول فصل باشگاه در نحوه پرداخت مالیات بازیکنان  به احتمال زیادبدهی مالیاتی ۳۴ میلیارد اعلامی نصیرزاده از مالیات قرارداد بازیکنان است و هیچ ربطی به بحث و سوژه اصلی ندارد و بیشتر به نظر می رسد در جهت عددسازی های بزرگ و بدون پشتوانه در مقطعی که مالک باشگاه به شدت از سوی هواداران تحت فشار بوده انجام گرفته است.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!

تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1364


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید