قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/07/23 20:30 | کد خبر : 2980
آد گونون قوتلو السون اسطوره...

فرهاد! محبوب‌ترین کاپیتان آذربایجان

امروز سالروز تولد یکی از محبوب ترین کاپیتان تاریخ آذربایجان است.

فرهاد فخیم,مس سونگون,

به گزارش"ورزش آذربایجان"، امروز تولد فرهاد فخیم، یکی از بزرگترین فوتسالیست های تاریخ ورزش آذربایجان و ایران است. او تنها کاپیتان فوتسالیستی است که با بازوبند کاپیتانی چهار جام را بالای سر خود برده است. اسطوره‌ای که الگوی خیلی از جوانان فوتسال آذربایجان است.

تابو شکنِ حسرت جام در آذربایجان
آرپی جی زن فوتسال آذربایجان متعلق به شهر خود یعنی تبریز است، زمانی که مردم آذربایجان در حسرت دیدن یک جام لیگ برتری بودند، فرهاد آذربایجان بود که با زدن گل های بی شمار توانست این طلسم را با پیراهن دبیری تبریز در سال ۱۳۹۲ بشکند تا برای اولین بار تیمی از منطقه آذربایجان فاتح یک رویداد لیگ برتری در فوتبال و فوتسال باشد. اسطوره فوتسال آذربایجان تاکنون توانسته است ۶ بار با پیراهن تیم های دبیری و مس سونگون کاپ لیگ برتر را بالای سر ببرد، همچنین او یک بار با مس فاتح لیگ قهرمانان آسیا شد تا تمام افتخاراتش با پیراهن تیم های آذربایجانی رقم خورده باشد.

بازی با دو سرمربی...
اسطوره بودن فراتر از بحث های فنی است، فرهاد به معنای واقعی کلمه یک رهبر و لیدر در تیم مس است که یقینا هر سرمربی‌ای دوست دارد یک ستاره مثل او را در تیم خود داشته باشد، وقتی فخیم در زمین بازی می‌کند انگار تیم دو سرمربی دارد، یک مربی در خارج از زمین و یکی هم خود فرهاد فخیم که بازیکنان را داخل زمین کوچ می‌کند. حتی او قبل از آغاز بازی در حلقه دورهمی اعضای تیم، مسئولیت پذیری را به آنها گوشزد می‌کند تا در مقابل هواداران شرمنده نباشند. 

کاپیتان در خارج از زمین...
حاجی فوتسال آذربایجان حتی در کار های خیرخواهانه حضور مداوم دارد تا جایی که در سال گذشته زمینه آزادسازی هفت نفر از زندانیان مالی غیرعمد را فراهم کرد. اوج‌هنر فخیم را می‌توان در بازی های بزرگ مشاهده کرد، ستاره‌ای که تفاوت ها را رقم می‌زند. 

خاطره بازی های بزرگ...
در بازی برگشت هفته پایانی فصل ۹۶_۹۷ بین مس سونگون و گیتی پسند اصفهان که بازی تا دقایق پایانی سه بر یک به سود تیم اصفهانی پیش می‌رفت و مسی ها قهرمانی لیگ را از دست رفته می‌پنداشتند اما به یکباره در فاصله ۴ دقیقه به پایان بازی، فخیم با آر پی جی خودش گره بازی و قفل دروازه سپهر محمدی را باز کرد تا حملات مس دامنه دار باشد و در عین شگفتی مس با نتیجه ۵بر۳ کامبک با طعم قهرمانی زد. دومین آسِ هنری اسطوره مسی ها در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۹۷ رقم خورد، فخیم در این دیدار در میان بزرگان بار دیگر در فاصله ۲ دقیقه مانده به پایان بازی، با یک پا عوض کردن و شوت مهلک قفل دروازه تیم تای سون نام ویتنام را باز کرد تا با زدن سومین گل گره این بازی را شکافته و در پایان مس ۴بر۲ پیروز از زمین خارج شود و قهرمان آسیا شود.

آد گونون قوتلو السون اسطوره

کد خبر 2980


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید