قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/06/27 18:01 | کد خبر : 2688
لیگ دسته دو با یک نماینده + دو تا روی هوا!

گزارش؛ آشفته‌بازار فوتبال آذربایجان

نمایندگان فوتبال آذربایجان در لیگ لیگ دسته دوم فوتبال ایران جز یک مورد، همچنان در حالت بلاتکلیفی قرار دارند.

لیگ دسته دوم فوتبال,لیگ دسته دوم,نود ارومیه, آینده سازان اردبیل,تراکتور نوین,

به گزارش"ورزش آذربایجان"، مراسم قرعه کشی فصل ۱۴۰۳_۱۴۰۴ لیگ دسته دوم فوتبال ایران با حضور نمایندگان تیم های حاضر در سالن آمفی تئاتر هتل آکادمی المپیک واقع در مرکز ملی فوتبال برگزارشد. این مسابقات در دو گروه چهارده تیمی برگزار می‌شود. یعقوب پیری، مسئول لیگ دسته دوم اعلام کرد طبق برنامه ریزی کمیته مسابقات سازمان لیگ؛ مسابقات فصل جدید لیگ دو بین بازه زمانی هجدهم الی بیست و یکم مهرماه آغاز خواهد شد. تیم های نود ارومیه،آینده سازان(پادیاب خلخال) و تراکتور نوین، سه نماینده خطه آذربایجان در لیگ دو هستند.

از بین سه نماینده آذربایجان، نود ارومیه تنها تیمی است که آماده برگزاری مسابقات است. اما وضعیت دو تیم آذربایجانی دیگر پر ابهام است. تیم آینده سازان اردبیل(پادیاب خلخال) همچنان اسیر مشکلات مالکیتی، مدیریتی و محل برگزاری مسابقاتش است و مشخص نیست با کدام نام و لوکیشن وارد مسابقات می‌شود. در این اثنا فرشاد کرمی سرمربی پادیاب سعی دارد تمرینات و مسابقات این تیم را به تهران منتقل کند، اما با پاسخ صریح صمد نوتاش مواجه شده است. رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل اعلام کرد که تمامی مسابقات این تیم در استادیوم تختی اردبیل برگزار خواهد شد. با توجه به عدم ثبات مالی و مشکلات عجیب نماینده اردبیل، نمی‌توان روی این تیم به عنوان تیم مدعی یا متوسط حساب باز کرد.

تراکتور نوین(رخش خودرو) سومین نماینده آذربایجان در لیگ دسته دوم است که در حال رایزنی برای خرید سهمیه امتیاز تیم بهمن تهران است که تا بدین لحظه این انتقال قطعی صورت نگرفته است.در این خصوص اخبار ضد و نقیضی جهت تکمیل معامله منتشر می‌شود.

بالطبع حضور سه تیم آذربایجانی در سطوح پایین  لازمه گسترش و پیشرفت یک استان را فراهم می‌کند. حضور نمایندگان استان های آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی و اردبیل در لیگ دو قطعا به نفع فوتبال خطه آذربایجان است،که سبب ایجاد بستر مناسب برای بازیکنان میان رده بومی می‌شود تا در شهر های خود فرصت بازی داشته باشند،همچنین عرصه برای بازیکنان جوان استان نیز فراهم می‌شود تا بجای رفتن به شهر های غریب که آینده نامشخصی دارد در شهر و استان خود برای دیده شدن بجنگند.

کد خبر 2688


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید