قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/05/20 16:30 | کد خبر : 2251
به بهانه شش روز تا شروع لیگ برتر

وارث ابدی شماره 6 تراکتور؛ من مهدی کیانی‌ام!

در فاصله شش رو تا لیگ برتر سراغ شش ابدی تراکتور رفتیم؛ چهره غیربومی ولی بچه تبریزتر از خیلی ها، متعصب، سلطان، اسطوره و جنگی؛ حاج مهدی کیانی!

تراکتور,مهدی کیانی,لیگ برتر فوتبال ایران,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، تنها شش روز تا شروع لیگ برتر فوتبال زمان باقی مانده است. به همین بهانه می خواهیم یادی کنیم از ابدی ترین شش تراکتور که تصور نمی کنیم به این زودی ها کسی این شماره را با فرد دیگری به خاطر بیاورد! مهدی کیانی هافبک دفاعی نهاوندی تراکتور که بیش از ده سال در این تیم بازی کرده است.

وی از سال ۸۷  به تراکتور پیوست. در لیگ برتری شدن تراکتور نقش پررنگی داشت و ۷ سال مداوم در تراکتور بود.

جدایی نیم فصلی

کیانی در سال ۹۵ با نظر امیرقلعه نوعی از تیم کنار گذاشته و راهی گسترش فولاد شد. مهدی ولی نیم فصل همان سال به تیم بازگشت و دوباره رهبری تیم را بر عهده گرفت.

پیشنهادات متنوع

کیانی در طول سال های حضور در تراکتور با وجود پیشنهادات خوب از تیم های مطرح سوپرلیگ ترکیه، سرخابی های پایتخت ماندن در تبریز را ترجیح داد. در طول مصاحبه هایی کیانی علت رد پیشنهادات را قول و عهدهایش خود به هواداران اعلام کرد.

قهرمانی در جام حذفی

کیانی در سال ۹۳ تراکتور در تیم قهرمان جام حذفی نقش،پررنگی داشت. او در قهرمانی تراکتور با بدون گل خورده در کارهای دفاعی بسیار موثر بود. حتی مدافعین تیم در مصاحبه های خود از بیکار بودن خود در زمین بعلت پرفشار بازی کردن کیانی بارها شکایت کرده بودند.

حضور در باشگاه ۲۰۰ تایی

مهدی کیانی در سه مقطع حضور خود در تراکتور در مقطع اول ۱۵۵بازی مقطع دوم ۶۴ بازی و در مقطع سوم ۲۷ بازی کرده است. او جمعا با ۲۴۶ بازی در باشگاه جزو باسابقه ترین ها به حساب می آید.

متولد نهاوند و بچه تبریز

کیانی با وجود این زادگاهش نهاوند همدان او اصالتا لر است.ولی در اکثر مصاحبه های خود از علاقه خود به تراکتور و تبریز گفته است و از قول هواداران تراکتور خودرا بچه تبریز معرفی کرده است.

حضور و خروج برای بار آخر

کیانی بعد از جدایی از تراکتور در سال ۹۷ در سال۱۴۰۱ به تیم بازگشت. حضور دوم وی برخلاف قبل حضور مقطعی و یک و نیم فصله بود. برخلاف خواسته هواداران قرارداد وی تمدید نشد و او با دلی شکسته به تیم خیبر خرم آباد رفت.

کد خبر 2251


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید